За четири години Service-drone.de GmbH се превръща в обещаващ играч в бързо разрастващата се индустрия с безпилотни самолети. Стар-ъп компанията има 20 служители и е продала повече от 400 дрона на фирми от частния сектор. Сега тя се насочва към четвъртото поколение устройства от този вид, пише Wall Street Journal.
През същия период базираната в Сиатъл Applewhite Aero се бори, за да получи разрешение от Федералната авиационна администрация (FAA) в САЩ за използването на нейните безпилотни самолети, които са създадени с цел наблюдение на земеделски култури.
Компанията, основана същата година, в която и Service-drone, е правила тестови полети на четири от устройствата си, а сега започва тестове и в Канада, където очаква по-лесно да получи разрешение за извършването на полети.
САЩ представи дроните на света като машини за водене на война. Но тъй като те влизат и в частния сектор за цели като заснемането на филми, следенето на земеделски култури и стада, много предприемачи в САЩ виждат огромни възможности в тях и трудно ще се примирят да не ги използват, особено ако конкурентите им в Европа, Канада, Австралия и Китай вече ползват свободно безпилотни самолети.
Причините за всичко това според редица производители, продавачи и потребители по целия свят са свързани само с едно – регулацията. FAA забрани всички без една малка част от безпилотните самолети в САЩ, докато законът, свързан с тях, не бъде завършен. Очаква се това да се случи през следващите няколко години.
Тази политика задушава американския пазар на безпилотни самолети, а за тези, които имат амбиции в сферата на производството на подобни устройства, става все по-трудно да намерят финансиране, застраховки и клиенти за продуктите си.
Извън САЩ относително либералните политики стимулират търговския бум на дроните. Чуждестранните пазари доставят необходимите самолети, докато правилата за износа от САЩ като цяло държат американските производители настрана от тези тенденции.
FAA твърди, че нейната политика по отношение на дроните отразява загрижеността ѝ за хората. Тя отхвърля всяко сравнение с чуждестранните регулатори, посочвайки, че САЩ има много повече ниско летящи частни самолети, които са изправени пред риск заради големия брой безпилотни летателни апарати.
През септември Федералната авиационна администрация упълномощи шест филмови компании да използват безпилотни самолети за снимки, превръщайки ги в част от малкото оператори на дрони в страната. В Европа обаче те са хиляди, сред които се нарежда и процъфтяващата мрежа от безпилотни самолети, които използват устройства за събиране на данни за клиенти.
Една от компаниите за дрони, които се радват на търговски успех в САЩ, е базираната в Калифорния 3D Robotics Inc. Тя има 200 служители и е сред трите най-големи компании в индустрията. Останалите две са парижката Parrot и китайската SZ DJI Technology. Тези три фирми са добили огромна популярност на пазара на дрони за невоенни цели и продават лесни за управление устройства, които струват под 2000 долара.
преди 10 години Гледах две предавания за дроните - едното за използването за военни цели от САЩ, а другото "Как да си направиш сам". В първото се обсъждаха броят на"случайните" жертви и че при една атака може те да са повече от 10, а във второто (всъщност в хронологичен ред беше обратното) се казваше, че за около 1000 долара можеш да си направиш сносен дрон.Вярно е, че могат да се използват в бизнеса, но пък какво поле за действие при тероризма. И при обикновените криминални престъпления също. отговор Сигнализирай за неуместен коментар