След като през миналата седмица канадският производител на смартфони BlackBerry пусна на пазара новия си смартфон с нестандартен дизайн под името Passport, първите дни на продажба подсказват, че компанията вероятно най-сетне е намерила така жадувания инструмент за излизане от кризата.
Само в рамките на шест часа след представянето на джаджата, количествата, пуснати на корпоративния сайт, са били разпродадени. В сайта на онлайн търговеца Amazon новият модел е бил разпродаден в рамките на десет часа. Засега клиентите могат само да правят предварителни записвания за устройството, пояснява Ройтерс.
До неделя компанията е осъществила цели 200 000 продажби (предварителни записвания), похвали се и главният изпълнителен директор на концерна Джон Чен.
BlackBerry Passport е с нестандартен, почти квадратен дизайн, който може да привлече сериозна аудитория, защото претендира да е най-удобното устройства. Освен това с него компанията се връща към корените си и онова, което прави най-добре - хардуерни QWERTY клавиатури, пише в свой анализ Deutsche Welle.
Според анализаторите продадените засега 200 хил. броя от модела са сериозен успех, като се има предвид, че става дума за компания, която се бори за оцеляване, а от друга страна, Passport се продава за около 600 долара.
Ако в рамките на година компанията продаде 10 млн. броя от новото устройство, тя ще излезе на печалба, изчислява Чен. Толкова броя успя да продаде Apple в първия уикенд след старта на продажбите на iPhone 6 и iPhone 6 Plus.
Новият корпоративен курс към корените вече се възнаграждава от борсата. От встъпването в длъжност на новия шеф на BlackBerry Джон Чен през ноември 2013 г. цената на акциите се е повишила с цели 60 процента. Не може да става сравнение обаче с някогашните големи амбиции: днес цената е почти 10 долара на акция, докато през 2008 г., няколко месеца след като Apple представи своя iPhone, бе почти 150 долара за брой. Завръщане на тези нива в момента изглежда абсолютно нереалистично.