IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Lenovo иска да повтори PC успеха си и при смартфоните

Преди да започнем да бягаме, трябва да се научим да ходим, предупреждава вицепрезидентът на концерна Аймар дьо Ленксан

14:36 | 17.09.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Дьо Ленксан: &bdquo;Имаме амбицията да станем лидер на пазара на смартфони&quot;. <em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Дьо Ленксан: „Имаме амбицията да станем лидер на пазара на смартфони". Снимка: Investor.bg

Китайският технологичен концерн Lenovo иска да пренесе успеха си, който постигна в бизнеса с персонални компютри, и в сферата на смартфоните и таблетите. При това, за по-сериозното навлизане на пазара на смартфони в Европа компанията разчита изключително много на България, стана ясно от думите на вицепрезидента на Lenovo Group и президент на Lenovo за регион Европа, Близкия Изток и Африка Аймар дьо Ленксан.

От началото на септември китайският концерн започна да предлага смартфоните си в страната ни чрез всички възможни дистрибуционни канали. Компанията планира да постигне двуцифрен пазарен дял в рамките на две тримесечия.

„България е важен за нас пазар“, коментира дьо Ленксан по време на среща с представители на български медии в София днес. По думите му Lenovo иска да се възползва от факта, че е добре позната компания у нас.

„Lenovo вече е лидер на пазара на компютри и тук. Тук вече сме се рекламирали, имаме PR експерти, познати сме, а и потребителите имат доверие в бранда“, заяви още мениджърът, който се присъединява към Lenovo в края на 2013 г., а през март 2014 е избран за вицепрезидент на групата и президент за Европа, Близкия Изток и Африка.

България ще бъде използвана като плацдарм за навлизането на концерна на пазарите в Централна и Източна Европа, стана ясно от думите на топ мениджъра. А след това и за западноевропейския пазар.

„Имаме амбицията да станем лидер на пазара на смартфони. Сега сме номер три (заедно с бизнеса на Motorola), но стъпката между третото и второто място (където сега е Apple, бел. ред.), е голяма. Ние трябва първо да се научим да ходим, преди да започнем да тичаме“, предупреди дьо Ленксан. И все пак си представя, че до няколко години китайската компания може да застане на върха, както направи това на пазара на компютри.

„България е много специфичен пазар, с консервативни разбирания“, коментира от своя страна Владислав Иванов, мениджър смартфони и таблети за Югоизточна Eвропа на компанията, и пояснява, че тук, за разлика от западноевропейските и повечето източноевропейски държави онлайн продажбите на техника почти не са развити. Това според него се дължи на по-бавното установяване на доверие у потребителите тук. 

Lenovo продължава да е убедена, че ще приключи успешно придобиването на Motorola до края на календарната година, както е планирано, стана ясно още от думите на дьо Ленксан. „По-конкретни срокове не мога да назова, защото става дума и за регулаторни разрешения в различни държави“, поясни мениджърът.

От думите му стана ясно, че компанията възнамерява да запази бранда на Motorola и да го използва особено на пазари, на които марката е добре известна, като тези в САЩ и Бразилия например.

Интервю на Аймар дьо Ленксан за телевизия Bulgaria On Air може да видите в предаването "Инвестбук" днес от 18:30 часа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:35 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още