Отстъпките изчезват
Но ако проблемът на Apple в Китай са цените, той ще става все по-голям според проучване на Раян Хуанг от IG Group. В миналото трите големи телекома в континенталната част на Китай – China Mobile, China Telecom и China Unicom, предлагаха щедри отстъпки на онези, които купуваха iPhone. Но в момента трите компании са под натиск от страна на централната власт, която притежава мажоритарен дял във всяка от тях, настоявайки да намалят разходите за маркетинг.
China Mobile миналия месец обяви, че ще съкрати 38%, или 13 млрд. юана (2,1 млрд. долара) от отстъпките за мобилни телефони тази година. Това решение вероятно ще доведе до увеличение в цените на телефоните от висок клас като iPhone.
China Telecom последва примера, обявявайки миналия месец, че ще намали допълнително своите отстъпки за мобилни телефони през втората половина на годината, въпреки че не уточнява точно с колко.
"Това ще постави високия клас марки като Apple в неравностойно положение и същевременно ще помогне на Xiaomi“, коментира Хуанг. По думите му поне 40% от смартфоните, доставяни в Китай, са били субсидирани от телекомите.
Бъдещето принадлежи на ... Xiaomi
Отвъд въпроса с цената, демографията също играе в полза на Xiaomi. Проучване на Flurry посочва, че устройствата Xiaomi са много популярни сред младите потребители в Китай, на възраст между 13 и 34 години, особено сред студентите и тези, които тепърва стават част от работната сила.
В групата 18-24 и 25-34 години потребителите на Xiaomi са с 20% повече, отколкото при по-възрастните групи. Мобилните устройства с тази марка са популярни и сред младите бизнес професионалисти в Китай – един „бързо развиващ се сегмент в Китай и основен двигател на новата китайска икономика, която е потребителски ориентирана“, посочва Flurry.
Въпросът е дали същите тези групи ще мигрират към iPhone през следващите месеци и години.
Според Хуанг устройството трябва да има по-отличителни харакатеристики, които да предизвикат интерес у потребителите.