Милиардерът Масайоши Сон ще започне да продава хуманоидни роботи, кръстени „Pepper”, в магазините на Sprint в САЩ през следващото лято. Решението е част от опита на компанията SoftBank да насърчи използването на технологията извън фабриките, пише Bloomberg.
SoftBank е получила между 300 и 400 запитвания за Pepper от компании в сферата на финансите, ресторантьорството и образованието, посочва главният изпълнителен директор на SoftBank Robotics Фумихиде Томизава. Високият 1,2 метра робот танцува, разказва шеги и разпознава човешките емоции. Pepper ще бъде пуснат за продажба в Япония през февруари, а цената му ще бъде 198 000 йени (1900 долара). Компанията все още не е разкрила цената, на която ще го предлага в САЩ.
SoftBank, която миналата година плати 22 млрд. долара за придобиване на дял от 72% в Sprint, инвестира в роботика, докато в същото време Япония има амбицията да удвои стойността на вътрешното си производство до 2,41 трлн. йени до 2020 г.
Освен това компанията е разработила операционна система, която контролира робота по същия начин, по който Android на Google работи на смартфони. Платформата дава възможности и за персонализиране.
„Ще започнем да продаваме Pepper в САЩ година след като съберем информация от Япония“, коментира Томизава.
SoftBank Robotics е създадена като дъщерно дружество на компанията през юли. Тя има задачата да ръководи бизнеса и да продава Pepper. Роботът разполага с лазерен сензор и батерия, издържаща до 12 часа.
Първоначално роботът е насочен към семейства и по-възрастни хора, преди да привлече вниманието на бизнеса. Томизава отказва да уточни размера на продажбите на роботи, към които се стреми компанията.
SoftBank очаква да генерира приходи чрез приложения и оригинално съдържание, когато клиентите започнат да персонализират своите роботи.
През 2010 г. Сон заяви, че целта му е да се създаде общество, в което хората си съжителстват с интелигентни роботи. Председателят на SoftBank посочва, че Pepper е резултат от времето, което е прекарал в гледане на телевизионното шоу “Astro Boy”. Сон твърди, че очаква производителността на труда да се подобри, като 90 млн. работни места бъдат заменени от 30 млн. робота.
Pepper е разработка на дъщерната компания на SoftBank Aldebaran Robotics. Операционната му система, която в момента не се използва, е дело на подразделението Asratec. И двете фирми продължават да работят като част от SoftBank.
преди 10 години :) Тамагочи с крака и ръце.Никога не съм разбирал защо роботите трябва да са хуманоидни отговор Сигнализирай за неуместен коментар