Samsung Electronics отчаяно се нуждае от кризисен мениджмънт, тъй като неефективната продуктова диференциация води до срив в маржа и до спад в пазарния дял, твърдят анализатори, цитирани от CNBC.
Доскоро най-големият производител на смартфони в света беше смятан за непобедим. Главният конкурент на Samsung - Apple, засилва конкуренцията на развиващите се пазари, ето защо нещата вече не изглеждат толкова розови за южнокорейската компания.
Цените на акциите на Samsung отчитат спад с 10% от началото на годината досега, представяйки се доста по-зле от тези на Apple, които поскъпнаха с 28 на сто.
"В момента Samsung е в кризисен режим“, посочват Си Чун и Таейон Ким, анализатори в Nomura, в текст, наречен „Crisis management ability much needed”.
"Въпреки че преди това очаквахме възстановяване на пазара на средния и ниския клас смартфони след корекцията на съществуващите 3G продукти през второто тримесечие, между китайските играчи изглежда започва ценовата война“, пише в текста.
Samsung трябва да предприеме бързи действия, за да си гарантира, че ще продължи да бъде конкурентоспособна в сегмента с ниския клас телефони, твърди Том Канг, директор проучвания в Counterpoint Research.
"Samsung се е фокусирала прекалено много върху това да надвие Apple във високия клас продукти. Те трябва да признаят, че са загубили битката в премиум сегмента и правят всичко необходимо, за да предотвратят загубата на битката в ниския и средния клас“, коментира Канг.
Пазарният дял на Samsung в премиум сегмента (телефони над 400 долара), се свива до 38% от юни 2014 г. Година по-рано той беше 51%. За разлика от този на Samsung, пазарният дял на Apple нараства от 28% през 2013 г. до 45% сега.
Рентабилността се влошава по-бързо от очакваното, твърдят Чун и Ким, предупреждавайки, че е малко вероятно Samsung да изпълни целите си за третото фискално тримесечие – 10% увеличение на продажбите на смартфони и 10% спад на средната крайна цена.
Доставчиците на мобилни телефони изглежда не са готови да се справят с тежестта на инвентара, който е резултат от неуспешната диференциация на продуктите на Samsung, особено в навечерието на пускането на пазара на iPhone 6, твърдят Чун и Ким. Освен това нарастващата конкуренция от страна на китайските играчи ще се превърне в сериозно препятствие пред бизнеса на компанията със среден и нисък клас продукти.
Единият от инструментите, които Samsung може да използва веднага, са цените на телефоните в тези класове. Бързото развитие на производители на смартфони, като Xiaomi в Китай и Micromax в Индия, засилва ценовата война на пазара. През второто си фискално тримесечие Xiaomi надви Samsung, превръщайки се в най-продаваната марка смартфони в Китай.
Чун и Ким от Nomura са оптимисти, че Samsung ще успее да надвие насрещните ветрове. "Очакваме, че компанията ще успее да използва своите умения за управление на кризи за преодоляване на кризата чрез свои собствени техники. Следователно очакваме по-нататъшния спад в цените на акциите да бъде ограничен“.