Китайският технологичен концерн Lenovo навлиза до броени дни на пазара на смартфони в България, обявиха Владислав Иванов, мениджър смартфони и таблети за Югоизточна Eвропа на компанията, и Алексей Клочков, изпълнителен директор на Mobile Business Group за регион Изток на Lenovo.
Компанията ще представи на българския пазар цялото си портфолио от началото на септември, като вече е подписала договори за разпространение с всички мобилни оператори, както и с редица търговски компании – Технополис, Техномаркет, Зора и др.
„В момента около 70-80% от смартфоните на пазарите в Европа се продават от самите оператори, а около 16% - от търговците“, заяви Клочков. „Този тренд не може да се промени от нито една марка бързо“.
Компанията ще покрие целия продуктов сегмент, започвайки с апарати от най-ниското равнище (под 200 лв.) до най-високия сегмент, в който българските потребители ще могат да избират от Vibe серията на концерна. Очаква се обаче флагманските модели да бъдат предложени на по-атрактивни цени от конкурентите с подобни характеристики.
Конкретните оферти и модели ще станат ясни в близките дни.
„Първият пазар на концерна е Китай, където започва да продава смартфони преди 3 години, след което дойде ред на азиатските държави и Русия и Украйна“, добави Иванов.
„Очакваме до края на финансовата ни година (31 март, б. ред.) да спечелим двуцифрен пазарен дял“, заявиха мениджърите. Това означава, че само за две тримесечия трябва да бъде прехвърлен 10%-ен дял при тези устройства – доста амбициозна цел, имайки предвид, че същата цел в Украйна и Казахстан е постигната за четири тримесечия, а в Русия – за шест. В момента китайският концерн е лидер на украинския пазар с дял от 27-28%.
„Непосредствената ни цел е да спечелим над 5% дял, тогава пазарът те забелязва. Но целта от над 10% е задължителна за постигане, иначе по-добре да не започваме предлагането“, заявиха още от компанията.
С това България става един от първите пазари в Европа, на който ще се предлагат смартфоните на Lenovo. Причината според мениджърите е, че марката се е наложила в страната благодарение на лаптопите и таблетите. В страната ни компанията вече е лидер в продажбите на компютри и е близо до първото място в сегмента PC+ (свързани устройства, таблети).
В глобален аспект в доходоносния бизнес с висококачествени и скъпи телефони Lenovo се нарежда според собствени данни на четвърто място след Samsung, Apple и Huawei, с пазарен дял от 5,2%. Ако обаче се прибави и бизнесът на Motorola, който беше придобит от китайската група в началото на годината, то Lenovo би заела трето място.