IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Samsung може да произвежда телефони в Индонезия

В момента страната обмисля 20% мито за внасяните смартфони, с което цели да стимулира производството на място

17:36 | 18.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Представянето на Samsung Galaxy Note 3 и Galaxy Gear в Джакарта. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Представянето на Samsung Galaxy Note 3 и Galaxy Gear в Джакарта. Снимка: архив Ройтерс

Корейският технологичен концерн Samsung търси пряка близост до бързо растящия индонезийски пазар. Най-големият в света производител на смартфони обмисля да произвежда предназначените за страната мобилни телефони директно на място. Както заяви говорител на групата, по темата вече е имало разговори с правителството, пише Wall Street Journal.

Samsung планира да произвежда устройствата в съществуващ завод извън столицата Джакарта, в който в момента се произвеждат други електрически продукти, казва Махендра Сирегар. Той е ръководител на компетентния орган, който координира и лицензира инвестициите в страната. Детайли за инвестицията или за продуктите, които ще се произвеждат в страната, все още не са известни. 

В момента Индонезия обмисля да въведе мито от 20 на сто за внасяните смартфони и други подобни устройства. С това правителството планира да насърчи производителите да произвеждат директно в страната. През миналата година Индонезия е внесла смартфони на обща стойност от 2,8 милиарда долара, става ясно от данни на правителството. Това е второто най-голямо перо във вноса след суровия петрол и петролните продукти.

С този ход Samsung ще може да се премести по-близо до един голям пазар, където в момента групата губи пазарен дял. Със своите 240 милиона жители, от които половината са по-млади от 30 години, Индонезия е критичен пазар за технологичните компании като Samsung. Все още има много хора, които още не са открили света на смартфоните и вероятно скоро ще преминат към по-модерни устройства.

Дългогодишният пазарен лидер обаче губи позиции за сметка на местните конкуренти, както е видно от данните на пазарния изследовател Counterpoint. Така например през юни едва 22 процента от смартфоните, продавани в Индонезия, са с марката Samsung. Преди година този дял е 30 на сто.

Конкурентът Apple не се справя по-добре. Пазарният дял на калифорнийците спада до 6%. Причината е засилената конкуренция от страна на китайските производители като Lenovo и местни марки, които почти не са познати извън страната. Advan Digital например през юни държи пазарен дял от 7%.

Ако Samsung реши да инвестира в Индонезия, то по-ниските данъци също могат да са мотивация за това. Във Виетнам, където южнокорейската компания получи лиценз за изграждане на фабрика за дисплеи за 1 млрд. долара през юли, данъчните облекчения се оказаха важен фактор за това решение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:57 | 30.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още