IBM може да продаде своя сървърен бизнес на китайската компания Lenovo, тъй като това не нарушава интересите на сигурността на САЩ.
Разрешението за сделката идва от Комисията за чуждестранни инвестиции в САЩ (CFIUS) - орган, обединяващ представители на 11 американски правителствени агенции. Lenovo Group Ltd ще плати 2,3 млрд. долара за поделението с т. нар. x86-базирани сървъри, които са в долния край на скалата на производителността, предава Ройтерс.
След одобреното от Комисията двете страни се надяват сделката да бъде окончателно приключена до края на годината. Правителственото одобрение на обявеното през януари споразумение се провлачи във времето, защото сървърите се използват също и в комуникационните мрежи на САЩ, но най-вече в центровете за данни, които поддържат компютърната мрежа на Министерството на отбраната. Опасенията на американците бяха, че китайски шпиони, хакери или инженери по поддръжката може да получат достъп до тези системи.
Около 7500 служители на IBM, сред които такива в Ралейф, Шанхай, Шънджън и Тайпей, ще преминат към Lenovo. Сделката освен това предвижда IBM да продължи да развива софтуер под Windows и Linux за x86-платформите.
Lenovo и IBM посочват, че в случая не става въпрос за технологии от висок клас и по-голямата част от сървърите, включително и тези на IBM, и без това вече се произвеждат в Китай и съдържат китайски компоненти.
Бизнесът x86-Server, чието име едва от дизайна на чиповете на Intel и AMD, отчете силен ръст пред всичко през деветдесетте години благодарение на възхода на интернет и по онова време бе много печеливш. Сега обаче той губи все повече от стойността си, защото бивши големи клиенти като Google все повече залагат на собствените си решения.
Lenovo вече бе изправен пред сходни опасения за заплаха за интересите на сигурността на САЩ през 2005 г., когато компанията придоби PC бизнеса на IBM.
Очаква се сегашното придобиване ще помогне на Lenovo да стане по-конкурентоспособна на пазара на сървъри, където се конкурира с Hewlett-Packard Co и Dell. За Lenovo придобиване има смисъл, тъй като компанията иска да създаде нов стълб освен свиващия се PC пазар. Компанията искаше да увеличи своето присъствие в PC сегмента чрез по-силен фокус върху развиващите се пазари, но според нейния изпълнителен директор това няма да е достатъчно за постигане на предварително зададените цели и Lenovo ще потърси нови сегменти.
IBM пък иска да се сбогува от хардуера и да се фокусира върху софтуера и услугите. Компанията има нова собствена стратегия за отделяне на бизнесите, които имат ниски маржове на печалба.
преди 10 години май IBM са решили да се самозакриват. Като толкова са решили да навлязат в софт-а да вземат да дадат тласък на Линукс, като застанат зад него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар