Дните на опияняващ ръст на най-големия пазар на мобилни телефони в света - китайския, скоро могат да приключат. Растежът на броя потребители на нови мобилни телефони драматично се забавя, сочат данни на Националното статистическо бюро на Китай, цитирани от Quartz.
Абсолютният брой на потребителите на мобилни телефони в Китай се увеличава, но средният месечен растеж намалява почти два пъти от началото на годината до април.
Степента на проникване на мобилните комуникации в Китай беше около 89% през 2012 г., което нареди страната само след САЩ, Италия, Русия и Южна Корея. 82% от продажбите на мобилни телефони през 2013 г. са на смартфони, а анализаторите вярват, че могат да достигнат 90% през тази година.
Продажбите на китайски смартфони ще се увеличат с 10% през 2015 г., в сравнение с 64%-ния ръст през 2013 г., прогнозира компанията за пазарни проучвания IDC.
Наситеният китайски пазар на мобилни телефони оказва влияние не само върху производителите на мобилни телефони като Samsung и Apple, които разчитат на развиващи се пазари, за да растат, но и на китайски интернет гиганти като Tencent, Alibaba и Baidu. Последните пък се състезават да наложат многобройните си приложения и услуги сред китайските 1,25 млрд. потребители на мобилни телефони.
Половината от десетте основни марки мобилни телефонни в Китай през миналата година са местни и дори Samsung, най-популярният бранд в Китай, държи само 18% пазарен дял. Когато погледнете растежа на най-големия пазар на мобилни телефони в света, ви става ясно защо местните производители в Китай търсят начини за растеж в чужбина, допълва Quartz.