Корейците обявиха по-рано, че се стремят да увеличат двойно капацитета на своите клетъчни батерии спрямо теглото (плътност на енергията) до края на десетилетието. Сделката може да окаже влияние и на цените на батериите. В момента батерията все още е най-скъпият компонент в електрическите превозни средства, като нейният дял възлиза на около 30 до 40 на сто от общата цена.
Натискът над пазара е силен – конкурентът на BMW Tesla планира в момента строителството на огромна фабрика за батерии, която трябва да се оперира в сътрудничество с Panasonic. В премиум сегмента американците вече продават много успешно своя Model S, а след няколко години на пазара се очаква и компактен модел.
Но и германците се справят добре в това отношение. Потребителското търсене за BMW i3 остава високо, като през първата половина на 2014 г. реализацията на BMW i3 достига 5 400 автомобила. Доставките на BMW i8 за основните международни пазари започнаха през юни, като според BMW търсенето вече е значително по-високо от планирания обем за тази ранна фаза на производството.
До 2020 г. в света ще има около 5,2 млн. хибридни автомобила и електромобила, показва прогноза на американската компания за пазарни анализи J.D. Power. Това би съответствало на пазарен дял от 7,3 на сто. През същата година глобалният пазар за литиево-йонни батерии ще достигне обем от 21,3 млрд. долара, показва прогноза на японския анализатор B3. В момента обемът на пазара възлиза на 4,4 млрд. долара.
От 2009 г. партньорството със Samsung SDI осигурява на BMW Group достъп до най-модерни технологии в областта на литиево-йонните батерии. Друг важен фактор за избора на Samsung SDI е, че в разработките си компанията отчита принципите на устойчивото развитие за екологосъобразно производство на литиево-йонните батерии и последващо рециклиране и възстановяване на суровините и материалите.
Високоволтови батерии с високо напрежение за BMW i3, BMW i8 и други хибридни превозни средства се произвеждат на ултрамодерна поточна линия във фабриката на BMW в Динголфинг. Те са изцяло разработени и произведени от BMW Group, но на база на експертизата, получена в резултат на опита с автомобили като BMW ActiveHybrid 3 и 5 и BMW ActiveE, като единствените вложени части от външен доставчик са акумулаторните клетки.
Южна Корея е важен доставчик за BMW Group и отвъд сътрудничеството със Samsung SDI. Ето защо германската компания отвори местен офис за закупуване и доставки през 2009 г. През 2014 г. обемът на доставките от този пазар ще надхвърли 300 млн. евро - значително увеличение в сравнение с предходната година, като се очаква обемът да продължава да расте и през следващите години.
BMW Group разчита на общо 20 южнокорейски доставчици. Южна Корея ще бъде един от ключовите пазари за закупуване за BMW Group и в бъдеще, особено що се отнася до иновативни IT решения, поясняват от германския концерн.