Акциите на производителя на камери GoPro поскъпнаха с повече от две трети от борсовия си дебют на американския фондов пазар на 25 юни насам.
Цената при първичното публично предлагане (IPO) бе 24 долара за брой. При приключването на борсовата сесия в понеделник акциите струваха 40,55 долара – ръст за досегашните три търговски дни от общо 69%. По този начин компанията се оценява на приблизително 4,99 млрд. долара, при оценка от 2,96 млрд. долара при IPO-то, предава Bloomberg.
GoPro произвежда камери, с които потребителите могат лесно да правят записи на самите себе си и на свои изпълнения. Анализатори смятат, че предвид покачващия се брой онлайн споделяни видеоклипове продажбите на тези камери ще бъдат печеливш бизнес. Компанията е на печалба и в момента.
През миналата година производителят е продал около 3,8 милиона камери. GoPro очаква да започне да продава реклама на базата на тези самостоятелно направени от потребителите филми още през текущото тримесечие.
Производителят на камери разпространява своето съдържание чрез сайтове като Facebook, Twitter и Instagram. Само в YouTube видеоклиповете на GoPro са видени над 500 милиона пъти.
Производителите на хардуер привличат рекорден интерес от страна на инвеститори и големи технологични компании. Apple например придоби през миналия месец компанията за слушалки и стрийминг на музика Beats Electronics LLC за 3 млрд. долара. Nest Labs, която е собственост на Google Inc., наскоро плати 555 млн. долара за производителя на системи за видео наблюдение Dropcam Inc. Американски венчър капиталисти са вложили през миналата година 848 млн. долара в нови хардуерни компании, почти два пъти повече от вкараните в сектора година по-рано 442 млн. долара, показват изчисления на Dow Jones VentureSource.