IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Microsoft планира да замени марката Surface с Lumia

Брандовете Nokia и Lumia обаче са по-известни извън границите на САЩ

12:26 | 30.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Засега топ таблетът на американския концерн се казва&nbsp;Surface Pro 3.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

Засега топ таблетът на американския концерн се казва Surface Pro 3. Снимка: Ройтерс

Американският технологичен концерн Microsoft планира да замени марковото наименование Surface за своите таблети с Windows 8.x и Windows RT с придобитата от Nokia марка  Lumia, която финландците ползваха не само за смартфони, но и за своя таблет Lumia 2520. Това пише в блога си Evleaks, който обикновено е доста добре информиран по технологичните теми. Освен това той твърди, че Microsoft води преговори с Nokia, за да може да ползва марката Nokia по-дълго от досега договорените срокове. 

Тази информация обаче противоречи на думите на Стивън Елоп от края на април, когато той зачеркна името Lumia от бъдещите смартфони.

Припомняме, че с придобиването на бизнеса с мобилни устройства на Nokia, Microsoft получи 10-годишен лиценз за ползване на бранда Nokia, но при по-евтините модели Asha. Сега очевидно американците планират да запазят популярното име и за по-високия клас смартфони Lumia. 

В началото на месеца Evleaks вече публикува документ, който очертава политиките за използването на марки на Nokia. Според него Microsoft планира най-късно до 18 месеца след приключване на придобиването на Nokia да се откаже от името Nokia. За смартфоните с Android от серията X се очаква да ползват името Nokia до 31 декември 2015 година. За продуктовата гама Asha Microsoft си е осигурила правата върху марката за период от десет години.

Според ZDNet обаче документът е от времето преди приключването на сделката за Nokia през април 2014 г. От други източници нямало информация за плановете на Microsoft за марките Nokia, Lumia или Surface. От Microsoft също не са пожелали да вземат отношение по темата. 

Освен това концернът е инвестирал вече значителни суми в марката Surface, откакто е решил да ползва името за таблетите си, пояснява Джо Фоли от ZDNet. В момента например по повод на Световното първенство по футбол компанията рекламира по телевизиите новия Surface Pro 3.

Марките Nokia и Lumia обаче са добре познати преди всичко извън границите на САЩ. На американския пазар финландската компания не беше силно представена. Освен това Windows Phone има по-голям пазарен дял извън САЩ, отколкото в родината си. Според представени в края на май данни на Kantar Worldpanel Comtech в САЩ Windows Phone държи пазарен дял от 4,7%, докато на петте най-важни европейски пазари (Германия, Франция, Великобритания, Италия и Испания) пазарният дял възлиза на 8,4 на сто. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:53 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още