IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Sony се осмелява да влезе с Playstation в Китай

Отварянето на пазара разрешава на производителите достъп до около 500 млн. потенциални клиенти

10:34 | 26.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
Sony се осмелява да влезе с Playstation в Китай

Японският производител на потребителска електроника Sony е сключил сделка с китайския държавен концерн Shanghai Oriental Pearl Group, за да произвежда и продава своята конзола Playstation в Китай. По този начин японската компания се осмелява да навлезе на многообещаващия, но труден китайски пазар, предава Wall Street Journal. 

Както е видно от документи, подадени до фондовата борса в Шанхай, двете компании ще създадат две съвместни предприятия, които ще се намират в зоната за свободна търговия на Шанхай. 

Китай вдигна продължилата десет години забрана за продажбите на игрови конзоли през септември. За производители като Sony, Microsoft или Nintendo това увеличава бизнес перспективите. Въпреки това Пекин заложи строги насоки за продажбата на игрови конзоли на пазара. Всяка подобна компания трябва да изгради свое производствено предприятие в зоната за свободна търговия и да набави много документи, за да получи разрешително за продажба.

Китайският пазар има голям потенциал. Въпреки забраната за продажби на конзоли много китайци играят игри на своите домашни компютри, което вече доведе до истинска култура на видеоигрите онлайн. Феновете могат да си купят конзоли от черния пазар, като по-популярните игри са предварително инсталирани на устройствата.

Отварянето на пазара разрешава на производителите достъп до около 500 млн. потенциални клиенти. Експерти обаче се съмняват, че китайските фенове на видеоигрите ще са готови да платят високите цени на устройствата. Въпреки досегашната забрана за вноса произведени зад границата устройства могат да се купят сравнително лесно и евтино. 

Американският технологичен концерн Microsoft вече обяви непосредствено след отпадането на забраната, че  ще вкара новата си игрова конзола Xbox One на засега „девствения пазар“ Китай. Американският производител инвестира 237 млн. долара в смесено дружество с китайския концерн BesTV New Media – дъщерна компания на контролирания от държавата Shanghai Media Group.

За Sony отвъд бизнеса с конзолите нещата не изглеждат оптимистично. Потребителите все по-често посягат към продуктите на конкурентите Apple и Samsung. Анализаторите отчитат тревожна тенденция при Sony – две години след заставането си начело на компанията главният изпълнителен директор на концерна Казуо Хирай все по-често се грижи за допуснати в миналото грешки, вместо да работи над разработването на нови бестселъри. За току-що започналата година компанията отново очаква загуба.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:56 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още