IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Японски стартъп представи революционна батерия

Тя е по-безопасна, по-евтина и с по-дълъг живот от стандартните литиево-йонни батерии

16:54 | 14.05.14 г. 3
Автор - снимка
Създател
Японски стартъп представи революционна батерия

Изследователи в Япония обявиха, че са разработили по-трайна, по-безопасна, по-бързо зареждаща батерия, която на всичкото отгоре е и по-евтина, отколкото стандартните литиево-йонни батерии. Новата батерия, създадена от стартъпа Power Japan Plus, използва въглерод както за анода, така и за катода на батерията, като се надява да започне да я произвежда по-късно през настоящата година, предава Sci Tech Today. 

При стандартните литиево-йонни батерии литиевите йони пътуват от анода към катода през електролит, създавайки химическа реакция, която позволява електроните да бъдат събирани по време на движението си. Това е технологията, която се използва масово в момента, но тя има недостатъци. Батериите се износват твърде бързо, което е и обяснението защо лаптопите излизат извън строя за няколко години. Те са и относително скъпи, особено що се отнася до необходимост от по-голяма мощност като при електрическите автомобили.

Батерия, използваща въглерод за анода и катода си, ще бъде по-безопасна, защото ще бъде отстранен лесно запалимият литиев оксид. Освен това самата батерия няма да деградира така бързо.

Създадената от Power Japan Plus батерия може да издържи до 3000 цикъла на зареждане, докато конвенционалните литиево-йонните издържат около 500 цикъла. И не на последно място - новите батерии се зареждат 20 пъти по-бързо от литиево-йонните и се рециклират много по-лесно.

Подобна батерия може драматично да промени изчисленията за зареждане на например колите на Tesla, които разполагат с голям пакет литиево-йонни батерии. На своя уеб сайт Power Япония Plus заявява, че батерията ѝ би позволила пробег на електрическо превозно средство от около 300 мили с едно зареждане. Освен това компанията заяви, че рекуперативното спиране (спирачна уредба, която позволява кинетичната енергия при спиране на превозното средство да се преобразува в електрическа енергия) ще бъде по-ефективно в автомобилите, използващи технологията.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:17 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 1
stoyan.vartovski
преди 10 години
Много интригуваща статия ... ако е истина написаното в нея, то скоро тази японска компания ще бъде "глътната" за доста солидна сума от някой от големите корпорации в тази област. Струва си човек да закупи акции на тази фирма, ако е активна на фондовия пазар. Дано да продължат да развиват такива технологии и да започне истинско изместване на колите използващи петролни или други органични енергийни източници, които замърсяват силно околната среда. Не е възможно само в Япония да са работили над тази технология и тя да е останала скрита за останалия свят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 2
Pyramid
преди 10 години
Единствено, пробивът е постепенен и с много усилия
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 1
sdk
преди 10 години
ако се направи пробив в тази област ще доведе до революция в икономиката въобще.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още