IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Bang&Olufsen търси ново начало с телевизори за 7 хил. евро

С новия апарат компанията се опитва да се върне към корените си

18:01 | 09.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Bang&amp;Olufsen са известни със скъпите си, но висококачествени продукти. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Bang&Olufsen са известни със скъпите си, но висококачествени продукти. Снимка: Ройтерс

Това ще бъде най-голямата рекламна кампания за единичен продукт – производителят на луксозна електроника Bang&Olufsen иска да спечели отново клиентите си в Западна Европа със струващ почти 7000 евро телевизор. Редица клиенти обаче през последните години предпочитаха да посегнат към продукти на азиатската конкуренция.

Ръководителят на датската компания Тю Мантони заяви в четвъртък, че компанията планира агресивно да рекламира новия телевизор от серията BeoVision Avant и преди всичко да се обърне към заможните клиенти в Германия, Великобритания и Швейцария, които от дълго време са били разглеждани като основни пазари за компанията. През последните години групата разширява дейността си и в други страни, като например Китай и САЩ и се опитва да привлече нови целеви групи с по-евтини продукти, пише Wall Street Journal.

С новия телевизор компанията иска да се върне "обратно към корените", каза Мантони. И все пак той разчита на два несигурни фактора. Предвид икономическите проблеми в еврозоната европейците сдържат разходите си. Освен това се продават все по-малко и по-малко телевизори, тъй като мнозина предпочитат да купуват таблети и други устройства за развлечение. 

Но Мантони наблюдавал силно увеличение на търсенето. „Ние почти сме стигнали до една нова нормалност", каза той, имайки предвид икономическата криза в Европа, а и популярността на телевизорите. „Преди 20 години хората казваха, че след пет години няма да има телевизори. Преди 15 години хората казваха също, че след пет години няма да повече телевизори", каза мениджърът.

И наистина - телевизорът далеч не е мъртъв - но световният пазар се е свил през изминалата година според IHS Technology с 6 на сто. През предходната година също имаше спад. В световен мащаб през 2013 г. са били продадени повече от 200 милиона единици, 30 000 от които са били с марката Bang&Olufsen.

Новият телевизор е един от най-висококачествените продукти на фирмата, заяви Мантони, но си има и своята справедлива цена. „Може би някои хора, които преди десет, петнадесет години са си купили Bang&Olufsen и оттогава не са се върнали в магазините ни, сега заради този телевизор отново ще се сетят за Bang&Olufsen", добавя мениджърът.

Новото устройство се продава от четвъртък в Мюнхен, Лондон, Ню Йорк и Копенхаген. След това ще може да бъде купен в целия свят, а големи реклами ще се появят във вестниците и в социалните мрежи.

Устройството се появява на пазара в момент, в който Мантони е изправен пред трудна задача. От една страна, той трябва да предложи по-евтини продукти, за да се разшири целевата аудитория. От друга страна обаче компанията трябва да се придържа и към традиционните купувачи на лукс. Това става все по-трудно, тъй като масовите производители са все по-близо по отношение на качеството до марки като Bang&Olufsen.

За да се открои от конкуренцията, компанията инвестира много пари в механичните свойства на продуктите, каза Мантони. Така например солидното дистанционно управление се състои изцяло от алуминий. А когато телевизорът не е в употреба, аудио системата автоматично се скрива елегантно зад екрана.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:40 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още