Малко преди старта на продажбите на модела One M8 в много части на Европа, HTC представи предварителни данни за първото фискално тримесечие на текущата година. Ако те се потвърдят, 2014 г. започва така, както приключи и 2013 г. - с отрицателно развитие.
Тайванският производител на смартфони е отчел приходи от 33,12 милиарда тайвански долара, които съответстват на около 800 млн. евро, и в същото време отчита загуба от 1,88 милиарда тайвански долара (около 45 млн. евро) при малко над 2 млн. евро преди година. По този начин компанията завършва второ поредно тримесечие със загуба.
Според експерти от бранша обаче HTC може да срещне трудности заради по-бавно растящия пазар на смартфони. Очаква се той да нарасне през тази година със само 19% спрямо ръста от 39 на сто година по-рано. Освен това със Samsung Galaxy S5 и Sony Xperia Z2 на стартова позиция са два конкурента от високия клас.
И през миналата година HTC не успя да надмине конкуренцията си с първото поколение на One, въпреки че устройството се зарадва на добри отзиви. Като причина бе посочена грешната маркетингова стратегия и недостигът на доставки на някои компоненти. В резултат пазарният дял на компанията се сви до 2 на сто, а в края на 2011 г. тя държеше все още цели 10 процента.
Експерти съветват освен това HTC да се ориентира в бъдеще към успешни кампании, като тези на конкурента Apple. „Правете като тях и гледайте как може да наложите вашата марка. Ако Apple е Mercedes Benz на телефоните, опитайте се да станете BMW“, съветва рекламният експерт Марк Щокер от Тайпе, цитиран от Ройтерс.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.