Производителят на смартфони BlackBerry отчете нова загуба и през четвъртото фискално тримесечие и за първи път от години отчете приходи от продажби под границата от 1 млрд. долара, съобщи Ройтерс. Въпреки че ужасяващата загуба от предходното тримесечие не се повтори, мудното търсене на BlackBerry устройства, както и различни допълнителни фактори, като например преоценки и разходи за преструктуриране, са оказали негативен ефект.
За тримесечието, което приключва на 1 март, загубата на пионера на смартфон пазара възлиза на 423 млн. долара. За сравнение - преди една година BlackBerry реализира печалба от 94 млн. долара. Без влиянието на преоценки и разходи за преструктуриране загубата на акция възлиза на 0,08 долара, докато анализаторите очакваха загуба от 0,55 долара. Продажбите за тримесечието са се сринали с почти две трети до 976 млрд. долара, а пазарните наблюдатели очакваха продажби за 1,1 млрд. долара.
За слабия резултат BlackBerry намира оправдание и в преоценката на облигации в размер на 382 млн. долара и такси за преструктуриране в размер на 149 млн. долара. Четвъртото тримесечие все пак не е толкова слабо, колкото се оказа третото, когато компанията реализира загуба, съответстваща на четирикратния обем на продажбите. Въпреки това обаче парите в брой за последните три месеца се стопяват от 3,2 млрд. на 2,7 млрд. долара.
На годишна база загубата е в размер на 5,9 млрд. долара. Спадът на продажбите е от 38 на сто до 6,8 млрд. долара. По този начин приходите намаляват за трета поредна година.
През миналата години, след провала на продажбата на Blackberry, компанията си осигури финансов инвеститор и намали броя на мениджмънта си. Сега концернът работи над преструктурирането си.
Новият главен изпълнителен директор Джон Чен вижда надежди преди всичко в обявеното през декември партньорство с азиатския масов производител Foxconn. Чен обяви в края на февруари по време на изложението MWC в Барселона, че компанията ще пусне достъпен смартфон за пазара в Югоизточна Азия и "класически модел" с недвижими хардуерна клавиатура. В допълнение, BlackBerry иска да се съсредоточи повече върху бизнес клиенти и се опитва да се позиционира по-добре като мобилна услуга за бизнеса.