Без изненади – пазарните анализатори от Brand Finance отново поставиха технологичния гигант Apple начело на класацията за най-скъпите марки в света. Американският бранд Apple е оценяван на 87,3 млрд долара и така зае първа позиция в новата ежегодна класация на 500-те най-скъпи търговски марки в света.
Според канадските експерти плътно зад Apple следват Samsung, оценяван на 58,7 млрд. долара, Google - 52,1 млрд. долара и Microsoft - 45,5 млрд. долара.
По този начин IT концерните са най-скъпоценните брандове в света. Година по-рано на едно от челните места бе класиран и търговецът на дребно Walmart.
По-интересното в избора на Apple е фактът, че акцията със своето съотношение цена/печалба от 12,8% за 2014 г. е оценена доста евтино за това, което представлява, пише австрийското списание Format. Google със своето съотношение цена/печалба в размер на 25,5% за 2014 г. е доста по-скъпа, а що се отнася до абсолютната цена, акциите на Google се търгуват за по около 1210 долара за брой, докато тези на Apple се разменят за по 546 долара за брой, като по този начин са доста изгодни.
Компанията от Купертино е фаворит по отношение на препоръките от страна на брокерите. От една страна, тъй като курсът на акциите леко спадна, а от друга – понеже изглежда, че Apple отново е пълен с идеи. Продължават спекулациите за телевизор на марката, а според някои източници в разработка е и продукт за ранно разпознаване на прединфарктно състояние. За доста спекулации се погрижи и среща на главния изпълнителен директор на калифорнийската компания Тим Кук с основателя на Tesla Елон Мъск.
преди 10 години мен ли питаш? Или авторът на тази статия в икономически сайт, който все още не си коригирал грешката ? всъщност двойната грешка - което изкл. възможността тя да е само техническа... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години хем го разбрираш, хем не го разбираш! така ли да те разбирам, инвеститоре? :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години "своето съотношение цена/печалба от 12,8% за 2014 г. е оценена доста евтино" отговор Сигнализирай за неуместен коментар