Японският производител на електроника Panasonic Corр. ще се завърне на пазара на смартфони с два модела от високия ценови клас, предава Ройтерс. Устройствата ще бъдат ориентирани към бизнес сегмента и ще притежават устойчивостта и издръжливостта на моделите лаптопи и таблети Toughbook и Toughpad.
Мобилните апарати, които компанията представи на 27-ото издание на Световния мобилен конгрес (MWC) в Барселона, са поредната атака на Panasonic към корпоративните клиенти за сметка на индивидуалните потребители.
Въпреки че миналата година Panasonic бе изтласкан от пазара на смартофни, днес компанията съобщи, че възнамерява да произвежда по 40 хил. апарати с бранда на Toughpad на година. Те ще бъдат достъпни първо в Япония преди да пристигнат в Европа и САЩ. Цената им ще гравитира около 1 300 долара (130 000 йени).
С 5-инчов дисплей и с дебелина от 3 сантиметра, мобилните устройства са проектирани, за да копират издръжливостта на таблетите Toughpad. Според Panasonic те могат да бъдат потапяни във вода, да издържат на удар от 3-метрова височина и да функционират при температури от минус 20 градуса до 60 градуса по Целзий.
Японската компания ще пусне две версии на мобилните апарати, подвизаващи се под марката Toughpad. Единият ще работи с Windows Embedded 8 на Microsoft, а другият ще работи под операционната система Android на Google.
Притиснат от слабите продажби на потребителска електроника, като телевизори например, само за две години японският производител изгуби 15 млрд. долара преди да реши да преструктурира своята дейност. Реогранизацията може би ще даде резултати и още през тази фискална година Panasonic ще се върне в зоната на печалбите.
Новините от Mobile World Congress 2014 може да следите тук