Тайванският производител на мобилни телефони HTC иска да се върне към зоната на печалби с по-евтини смартфони. В бъдеще компанията иска да продава повече смартфони от средния клас за цени между 150 и 300 евро, а именно - в развиващите се, както и в развитите страни, заяви групата в понеделник.
Досега HTC се позиционираше като доставчик на оборудване в луксозния клас. Въпреки това с тази стратегия компанията не успява да стигне толкова далеч. През четвъртото тримесечие печалбата е намаляла със 70 процента. Нови конкуренти като китайския концерн Xiaomi, както и добре познати конкуренти като Samsung Electronics и Apple затрудняват доста HTC да отчита точки с водещия си модел HTC One за повече от 600 евро.
„През миналата година ние зарязахме големи парчета от бизнеса със средния клас устройства“, заяви основателят и председател на компанията Чер Уан в интервю за Ройтерс. Компанията обаче нямала намерение да влиза в бизнеса с евтини смартфони. Уан обяви намерението на концерна да рекламира в бъдеще по-целенасочено и агресивно своите собствени продукти.
"Като цяло, нашата рентабилност ще се увеличи", смята той. Само преди около две години един от десет продавани смартфони бе с марката HTC. През 2013 г. пазарният дял обаче се срина до по-малко от два процента.