Panasonic и Sharp бяха първите, които показаха как компаниите могат да се справят с променящите се пазарни условия и силната йена. Двата японски гиганта в потребителската електроника се реорганизират, префокусират бизнесите си и отново отчитат печалба. Сега вероятно и Sony поема по същия път, с решаващ поврат.
Японският гигант в потребителската електроника Sony изглежда напълно преорганизира бизнеса си. Според медийни информации компанията планира да се съсредоточи повече върху пазара на смартфони и да се раздели с „боледуващия“ компютърен бизнес. За инвеститорите евентуалната промяна в курса, разбира се, е доста добра новина, а цената на акциите се повиши значително. Ценните книжа на Sony поскъпнаха с почти 8 на сто до седмичен връх от 1650 йени в сряда, след като отново се появиха спекулации, че концернът преговаря с инвестиционния фонд Japan Industrial Partners за продажбата на отчитащото загуби подразделение, което произвежда компютрите Vaio.
Според Nikkei преговорите с Japan Industrial Partners вече са напреднали, а цената е между 40 до 50 млрд. йени (около 300 млн. до 360 млн. евро). В PC подразделението на Sony работят около 1000 служители. Продажбата може да доведе до това, Sony да отчете във фискалната година до края на март за първи път от две години насам нетна загуба, пише още Nikkei.
Sony стартира компютърния си бизнес с Vaio през 1996 г. По време на пика на този бизнес Sony продаваше по около 9 млн. компютри и лаптопи на година. През текущата фискална година според Nikkei продадени ще бъдат около 6 млн. устройства.
Продажбите на традиционните персонални компютри се забавят, докато смартфоните и таблетите печелят популярност. В световен мащаб PC доставките през 2014 г. се очаква да достигнат общо 278 милиона единици, което би било спад от 7 процента на годишна база, показват данни на изследователската компания Gartner. Мобилните телефони се очаква да доминират сред общите доставки на устройства, като се очаква през 2014 г. да бъдат продадени 1,9 млрд. мобилни телефона, увеличение с 5 на сто спрямо 2013 г., твърдят от Gartner.
Още в неделя японският телевизионен оператор NHK съобщи, че Sony се консултира с китайския компютърен гигант Lenovo за създаването на съвместно предприятие, което да поеме бизнеса с Vaio в чужбина. Sony заяви, че материалът е неточен, но призна, че към настоящия момент разглежда различни варианти за бъдещето на Vaio.
С това Sony поема по подобен път, по който вече тръгнаха другите две основни японски компании за електроника - Sharp и Panasonic. Благодарение на своите „болни“ подразделения за телевизори те се свлякоха в зоните на загуба. Натискът на конкуренцията, особено от Южна Корея, е твърде голям. Двете компании обявиха реорганизации, разделиха се с тези подразделения и за първи път отново са на печалба. И те също се фокусираха върху пазара на смартфони, като производители (Panasonic) и доставчици (Sharp).
Повече по темата вижте в материала на Bloomberg.
преди 10 години 300? че то трябва много на зле да върви, че да продават толкова скъпа марка за толкова малко пари.Lenovo изкупуват всичко ... твърде странно звучи. До няколко години като мине модата на тея джобните *** да не се окаже, че имаме китайски монополист на пазара за компютри и сървъри? отговор Сигнализирай за неуместен коментар