Технологичният гигант IBM очевидно се опита отново да се отървете от слабия си бизнес със сървъри. Според добре информирани източници възможният заинтересован инвеститор би могъл да е производителят на компютри Dell. Въпреки това не е ясно колко сериозно Dell всъщност е заинтересована от поглъщане на подразделнието. Dell също продава сървъри и според компанията за пазарни проучвания Gartner е третият най-голям търговец на дребно в света на сървъри след IBM и Hewlett-Packard.
През пролетта на миналата година IBM се опита вече да продаде най-нискодоходните части на сървърния си бизнес. Въпреки това обаче преговорите с китайския производител на компютри Lenovo, които по това време вече бяха напреднали, в крайна сметка се провалиха заради различни очакванията за цените, заяви човек, запознат с операциите. Lenovo е оценил стойността на така наречения x86 сървърен бизнес на малко над 2,5 млрд. долара. Китайската компания вече има изградени бизнес отношения с американците, след като придоби звеното за персонални компютри на IBM през 2005 г., като плати 1,25 млрд. долара в брой и в акции.
Дали Lenovo и този път ще влезе в наддаването, засега не е ясно. Анализатори смятат, че Lenovo може да използва силните си канали и връзки в Китай, за да продава сървъри на един пазар, където все още има високо търсене на хардуер. Така компанията ще си осигури нов източник на растеж и печалби при условие, че продажбите на компютри в глобален мащаб се свиват заради конкуренцията на таблетите и смартфоните.
В своите тримесечни финансови отчети IBM не дава отделни данни за продажбите на своя x86 сървърен бизнес. Анализаторите на Morgan Stanley смятат, че през 2012 г. тази област е генерирала 4,90 млрд. долара - една трета от продажбите на поделението на IBM за сървъри в размер на общо 15,4 милиарда долара.
Бизнесът x86-Server, чието име едва от дизайна на чиповете на Intel и AMD, отчете силен ръст пред всичко през деветдесетте години благодарение на възхода на интернет и по онова време бе много печеливш. Сега обаче той губи все повече от стойността си, защото бивши големи клиенти като Google все повече залагат на собствените си решения.