Канадският производител на смартфони Blackberry не успява и под управлението на новия си главен изпълнителен директор Джон Чен да обърне негативната тенденция. През третото тримесечие продажбите в сравнение със същия период на миналата година се сриват с 56 на сто до 1,2 млрд. долара.
По отношение на продължаващите дейности, с изключение на специалните елементи, се отчита загуба от 354 млн. долара, както съобщи канадската компания в петък. Под черта загубата възлиза дори на 4,4 млрд. долара (8,37 долара на акция), тъй като пионерът на пазара на смартфони отчете и масивни отписвания в складовете си.
Компанията е продала само 1,9 милиона бройки от смартфоните си и по този начин още по-малко, отколкото през и без това слабото предно тримесечие, когато лансира 3,7 милиона броя. Брутният марж възлиза на минус 106%, а година по-рано бе 30,4%.
Приходите от продажби се свиват от 2,7 на 1,2 млрд. долара, а обемът на средствата в брой към края на тримесечието скача до 3,2 млрд. долара. Три месеца по-рано те бяха в размер на 2,6 млрд. долара.
Едва наскоро концернът реши да не се опитва да си намери купувач, а да пробва самостоятелно да стъпи на краката си. За тази цел канадците сключиха петгодишен партньорски договор с доставчика на Apple Foxconn, като азиатската компания ще сглобява устройства на Blackberry в Индонезия и Мексико.