IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пазарът на таблети може да се пренасити до 2016 г.

Потребителите ще предпочетат големите смартфони пред малките таблети, коментира анализатор

15:40 | 05.12.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	&nbsp;iPad Air може да е предвестник на друг пазарен преход обратно към по-големите екрани. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

 iPad Air може да е предвестник на друг пазарен преход обратно към по-големите екрани. Снимка: архив Ройтерс

Продажбите на таблети тази година са в разгара си, но тенденцията може да не се запази през следващите години поради промени в потребителските предпочитания, твърдят от International Data Corporation (IDC).

Световните продажби на таблети се очаква да достигнат 221 млн. броя през 2013 г., което е с 54 на сто повече от миналата година, сочат прогнозите на IDC, цитирани от CNBC. През 2014 г. обаче ръстът на продажбите ще се забави до 22 на сто на годишна база и продажбите ще са около 271 млн.

IDC смята, че до 2016 г. ще се стигне и до едноцифрени проценти, когато става дума за растежа на пазара.

Една от основните причини за това е, че потребителите ще предпочетат големите смартфони пред малките таблети, коментира Том Маинели, директор по проучванията в IDC. По думите му в САЩ, където продажбите на таблети запазват големите си обеми от 2010 г. насам, притесненията ще са свързани по-скоро с пренасищането на пазара.

През последните 24 месеца предпочитанията на потребителите сочат предимно към малките таблети, но очакванията са, че възходът на големите телефони може да върне потребителите към по-големите таблети, твърдят от изследователската компания.

„Разликата между 6-инчов смартфон и 7-инчов таблет не е толкова голяма, за да обоснове купуването и на двата продукта“, твърдят от IDC.

„Пускането на iPad Air от Apple, много по-тънък и лек вариант на 9,7-инчовия таблет на компанията, може да е предвестник на друг пазарен преход обратно към по-големите екрани и предполага, че потребителите са склонни да плащат по-високи цени за устройство с по-голям екран“, допълват от фирмата.

Преходът към по-големите таблети може да е положително развитие за Windows таблетите, които обикновено залагат на по-голям екран. IDC прогнозира, че пазарният дял на Microsoft ще достигне 10,2% до 2017 г. В момента той е 3,4%.

Android на Google и iOS на Apple, които са настроени да останат лидери на пазара на таблетите, ще имат спад в пазарните дялове съответно с 59% и с 31% до 2017 г. В момента дяловете им са съответно 61 на сто и 35 на сто. 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:20 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още