Японският технологичен гигант Sony обяви, че е продал над 2,1 млн. броя от игралната конзола PlayStation 4 в целия свят за по-малко от три седмици от дебюта ѝ, съобщава The Wall Street Journal.
„С пускането си в Северна Америка PlayStation 4 отбеляза най-добрия старт в историята на PlayStation и продължи този невероятно успешен дебют в Европа, Австралия и Латинска Америка“, заяви Андрю Хаус, ръководител на подразделението за видеоигри на компанията.
Sony продаде повече от 1 млн. конзоли PlayStation 4 в рамките на 24 часа от пускането на новия продукт в Северна Америка на 15-и ноември. От компанията заявиха, че още 700 000 допълнителни бройки са били продадени в Европа, Австралия и Нова Зеландия от пускането на конзолата в тези региони на 29 ноември.
Добрите новини идват в момент, в който индустрията на видеоигрите е изправена пред спад в продажбите, тъй като играчите са насочили вниманието си към безплатни или евтини заглавия, създадени за мобилни телефони, таблети и персонални компютри.
Хаус коментира в Токио, че силното търсене на PlayStation 4 се дължи на цената, която е по-достъпна от тази на предшественика на конзолата, както и на нетърпението на феновете, тъй като това е първата нова конзола на компанията от седем години насам.
Освен това Sony адаптира PlayStation 4 към промените в потребителското поведение и добави различни социални функции, които позволяват на играчите да комуникират с приятели и да споделят преживявания от играта.
От своя страна Microsoft заяви, че продажбите на нейната по-скъпа конзола Xbox One са надминали 1 млн. бройки за по-малко от 24 часа след нейното пускане на пазара на 22 ноември.
Освен това Microsoft си спечели и преднина в коледните продажби. 61% от всички конзоли, продадени в рамките на Черния петък в американските вериги Wal-Mart и Target Store, са именно на новата Xbox конзола и на нейния предшественик, сочат данни на компанията за пазарни проучвания InfoScout. Продажбите на PS4 и PS3 на Sony са съответно по 15%.
И все пак Sony изглежда е на път да продаде 5 млн. броя конзоли в целия свят до март месец, като през февруари PlayStation 4 официално ще се появи и на японския пазар. Ако прогнозата се изпълни, PlayStation 4 ще надмине първоначалните продажби на PlayStation 3, който за периода ноември 2006 г. - март 2007 г. продаде 3,55 млн. бройки.