Американският технологичен концерн Apple Inc. е продал три от всеки четири смартфона в Япония през миналия месец, след като най-големият оператор в страната, NTT Docomo Inc. започна да продава iPhone на клиентите си, показва изследване на компанията за пазарни анализи Kantar.
Apple, която представи новите си устройства iPhone 5S и 5C през септември, е спечелила 76 на сто от японския пазар на смартфони през миналия месец, става ясно от анализа на Kantar Worldpanel ComTech.
Делът на калифорнийците от продажбите в NTT Docomo се е равнявал на 61 на сто, след като операторът за първи път започна да предлага смартфоните им на 20-и септември, поясни Kantar в постинг в Twitter. По-късно съобщението бе потвърдено от базирания в Лондон анализатор на компанията Доминик Сънебо.
И трите местни оператора продават iPhone, след като NTT Docomo, най-големият оператор в страната, приключи своето „въздържание“ срещу телефона на Apple, опитвайки се да защити пазарния си дял срещу по-малки конкуренти, които вече продават устройствата. NTT Docomo има 45,7% от японските мобилни абонати през октомври в сравнение с 29 на сто за KDDI Corp и 25,3% за SoftBank Corp, показват данни, събрани от Bloomberg.
NTT Docomo дълго се съпротивляваше да предлага iPhone, за да се съсредоточи върху телефони от Sony Corp. и Samsung Electronics Co, и да защити своя онлайн магазин, наречен dmarket, от конкуренцията на Apple - iTunes.
Акциите на NTT Docomo скочиха с 0,5 на сто до 1 640 йени в Токио. Книжата на SoftBank се обезцениха с 1,4 на сто до 8 310 йени, а тези на KDDI се свиха с 1,5 на сто до 6 460 йени. Индексът Topix отчете спад от 0,2 на сто.
"Вярно е, че iPhone се продава добре", заяви Юни Отори, , говорител на NTT Docomo в Токио. Той отказа да коментира данните, тъй като компанията не знае подробности от изследванията на Kantar.
Още корпоративни новини вижте в материала на Bloomberg!