След Playstation 4 на Sony сега анализаторската компания IHS разглоби и Xbox One на Microsoft, за да подложи на анализ нейните компоненти и така да изчисли производствените разходи. Резултатът: продаваната за 499 долара конзола от следващо поколение струва на Microsoft 471 долара за производството, съобщава AllThingsD. По този начин на групата остава излишък от 28 долара на парче, което може да се отчете в бранша като доста нисък излишък. Това обаче не е чиста печалба, като се има предвид, че компанията харчи за маркетинг, реклама, а преди това и за развойна дейност.
За Playstation 4 IHS идентифицира разходи за 381 долара за брой, тоест с 90 долара по-малко, отколкото при Xbox One. Така под черта за Sony при цена на дребно от 399 долара остават само 18 долара. Този показател от гледна точка на анализаторите едва ли е достатъчен, за да се реализира печалба от продадените PS4. "Ако разходите се различават само с 10 до 20 долара от продажната цена, има съвсем малък шанс да отчитате печалба от конзолата", заяви преди седмица анализаторът от IHS Андрю Расвайлер. Така Microsoft, с излишък от 28 долара, се справя много по-добре в това отношение.
Според анализа на IHS само датчикът за движение Kinect струва цели 75 долара. Но най-скъпият компонент е предоставеният от AMD микропроцесор, който струва 110 долара. Подобно на чипа AMD при PS4, и моделът на Xbox One съчетава приложен процесор с GPU. Модулите за памет допринасят със 60 долара за производствените разходи. Всички елементи на самата конзола, т.е. без включените аксесоари като Kinect и контролер, според IHS струват общо 332 долара.
Но в крайна сметка с Xbox One Microsoft преследва същата стратегия, каквато търси Sony с Playstation 4: по-голямата част от печалбата компаниите искат да постигнат с продажбата на игри. В дългосрочен план вградените в конзолите компоненти ще станат по-евтини, на което производителите от своя страна биха могли да реагират с намаляване на цените на конзолите.
"Така беше и при предишната версия на актуалните Xbox и Playstation", казва Расвайлер. "Microsoft може да избере изравняващ сценарий. Но най-вероятно концернът ще се възползва от възможността да коригира цената с надеждата, че така ще продава повече устройства".
Продажбите и на двете конзоли започнаха сравнително успешно, макар и с технически проблеми. Както Sony, така и Microsoft са продали над един милион единици през първите 24 часа след началото на продажбите. Въпреки това Playstation 4 успя да направи първия си милион само в Северна Америка, докато Xbox в същото време стартира в 13 страни.