IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Lenovo продължава да изненадва приятно - сега с 36%-ен ръст на печалбата

Приходите на най-големия производител на персонални компютри в света пък скочиха с 13 на сто заради по-строгия контрол върху разходите

11:32 | 07.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	Добрите резултати за тримесечието Lenovo дължи на продуктите си, които му носят по-висок марж, като хибридите между лаптоп и таблет от серията Yoga. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Добрите резултати за тримесечието Lenovo дължи на продуктите си, които му носят по-висок марж, като хибридите между лаптоп и таблет от серията Yoga. Снимка: Ройтерс

Китайският производител на персонални компютри Lenovo Group Ltd. за пореден път изненада приятно анализаторите. Причината – тримесечната нетна печалба на компанията расте с 36% на годишна база, след като тя заложи на продукти с по-висок марж на печалбата. Строгият контрол върху разходите също се изплати подобаващо, предава MarketWatch.

Солидната печалба на Lenovo идва във времена, в които повечето от традиционните производители на компютри се борят със свитото търсене на настолни и персонални компютри (PC). Най-големият производител на PC в света се адаптира към намаляващото търсене, като започна да произвежда смартфони и увеличи фокуса си върху продукти, които генерират по-висок марж, като хибридите ѝ между лаптоп и таблет от серията Yoga.

Lenovo, който измести Hewlett-Packard от първото място по-рано тази година, обяви нетна печалба в размер на 219,7 млн. долара за трите месеца, приключващи на 30 септември. За същия период на миналата година положителният финансов резултат бе 162,1 млн. долара. Нетната печалба надмина очакванията на анкетираните от Thomson Reuters експерти от 201 млн. долара.

Също така печалбата на Lenovo бе подкрепена от по-високия марж на бизнеса с компютри на компанията в родината си Китай, която е стабилен източник на доходи за концерна през последните години.

През първата половина на фискалната година оперативният марж в Китай се увеличи до 6,8% от 6,1%, колкото бе през същия период на 2012 г. От Lenovo обясниха, че добрите резултати в Поднебесната империя се дължат на по-високите средни продажни цени и строгият контрол върху разходите. 

За сметка на това оперативният марж на Lenovo в Северна и Южна Америка се понижава. Продължаващите инвестиции в Бразилия след придобиването на местен производител на електроника миналата година са натежали на общия марж за региона.

Приходите от продажби за фискалното второ тримесечие се покачиха с 13 на сто на годишна база до 9,77 млрд. долара от 8,67 млрд. долара.

Доставките на PC по цял свят за тримесечието, приключващо на 30 септември, са се увеличили с 2% на година. По данни на фирмата за анализи IDC делът на Lenovo на пазара на компютри се покачва до 17,3% в сравнение с 15,7% година по-рано.

По този показател Lenovo се представя изключително добре. Данните на IDC от миналия месец показват, че доставките на PC в световен мащаб за тримесечието са се свили с 7,6% на годишна база. Доставките на компютри, произведени от HP и Dell, се покачват незначително, докато тези на тайванските производители Acer и Asustek Computer се свличат съответно с 34% и 35%.

През последната година Lenovo се стреми да увеличи продажбите на своите смартфони на пазарите извън Китай. В страната компанията е втората най-голяма по продажби на модерните апарати след Samsung Electronics.

За второто фискално тримесечие доставките на смартфоните на Lenovo растат със 78% на годишна база до 12,3 млн. броя. Отвъд границите на Китай Lenovo продава мобилните си устройства на няколко от пазарите в Азия, Латинска Америка, Средния Изток и Африка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:43 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още