Samsung Electronics Cо планира по-агресивно сключване на сделки, като за целта южнокорейският гигант е отделил 39 млрд. долара, съобщава Bloomberg. Най-голямата технологична компания в Азия желае да се развива извън пазара на традиционна потребителска електроника поради опасенията, че бизнесът е изправен пред пренасищане.
По думите на главния финансов директор Ли Санг Хун производителят на популярните смартфони Galaxy е инвестирал близо 1 млрд. долара в 14 компании от 2010 г. насам. От южнокорейското дружество оповестиха и плановете си да фиксират дивидента си на средно ниво от 1% на акция – ход, който може да удвои печалбата на инвеститорите.
Най-големият производител на смартфони, телевизори и чипове проведе първия си анализаторски брифинг с висшестоящи представители на компанията от 2005 г. насам заради опасенията, че евтините китайски стоки подбиват цените. Пазарната капитализация на Samsung е изправена пред първия си годишен спад в последните пет години. Компанията става все по-зависима от търсенето на смартфони, което според експерти забавя растежа си в световен мащаб.
"Ще разширим нашата стратегия за сливания и придобивания, за да преследваме възможности в по-широк спектър от области", посочи Ли. По думите му компанията цели "повишаване на конкурентното предимство на настоящия си бизнес и улавяне на нови възможности за бъдещ растеж".
Samsung разполагаше с парични средства на стойност 52,68 трлн. вона (около 50 млрд. щатски долара) към 30 септември. След погасяване на част от задълженията сумата се смъкна до 40,93 трлн. вона в сравнение с 33,16 трлн. вона в края на юни.
Листнатите на борсата в Сеул акции на дружество поевтиняха с 2,29% до 1 451 вона за брой в края на търговията в сряда. От началото на календарната година капитализацията на технологичения производител отстъпва с 4,7 на сто. Само за месец юни дружеството се раздели с 26 млрд. долара от пазарната си оценка, след като анализатори от JPMorgan Chase & Со и Morgan Stanley понижиха прогнозните годишни продажби, позовавайки се на забавеното търсене на флагмана Galaxy S4.
По време на днешния брифинг с ръководството присъстваха около 400 анализатори и технологични експерти, които се насладиха на презентациите на дисплеи, мобилни телефони, чипове и потребителска електроника.
"Samsung се превърна в световен технологичен гигант и трябва да се отвори повече към аутсайдерите", каза Марчело Ан, анализатор в базираната в Сеул Quad Investment Management. "Добре е да се отбележи, че мисълта на Samsung за акционерите се завръща", допълни още той.
През миналия месец Samsung публикува рекордни тримесечни приходи след подобряването на позициите на пазара на смартфони. Това стимулира дружеството да стане по-взискателно към себе си, покачвайки очакваните годишни приходи до 400 млрд. долара до 2020 г.