IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Обувки с GPS модул - бъдещ хит или артистична приумица

LED диоди ще показват посоката, както и разстоянието до крайната цел

11:34 | 03.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Dominicwilcox.com</em></p>

Снимка: Dominicwilcox.com

Защо да търсиш желания адрес, докато си втренчил поглед в малкия екран на смартфона си, рискувайки да се блъснеш в уличен стълб, като можеш да имаш обувки, които да те насочат към крайната ти дестинация, пише Bloomberg Businessweek. Британският артист Доминик Уилкокс е създал точно такъв моден аксесоар, вдъхновен от червените обувки на Дороти в детския роман "Вълшебникът от Оз". В обувките на Уилкокс са вградени специални микрочипове, които следят местоположението им чрез GPS и могат да бъдат активирани, когато притежателят им ги удари една в друга.

Дестинацията се въвежда в микрочиповете през USB порт, а LED диоди на върха на лявата обувка напътстват собственика в правилната посока. На дясната обувка има други диоди, които показват прогреса и колко още разстояние остава до крайната дестинация.

“Технологията няма да предизвиква дискомфорт и е начин да се направят обувките по-полезни за собственика,” коментира Уилкокс, който вече води преговори с няколко компании, които да инвестират в проекта. Уилкокс се надява обувките да се появят на пазара още през следващата година.

Според експерти идеята на Уилкокс може да остане само експонат в галериите за модерно изкуство, но миниатюрните сензори и LED модулите имат целия потенциал да провокират състезание между технологичните гиганти и стартъп компаниите, които ще се опитат да ги вградят в нови устройства, следящи местоположението и настроението ни.

От Intel очакват в близко бъдеще повечето хора да носят от три до осем подобни устройства със сензори, вградени в облеклото им. Производителят на чипове вече предлага нова линия от процесори, конструирани за вграждане в малки устройства, като “умни” часовници, например.

Анализатори от IHS Global Insight прогнозират, че пазарът на устройства, които са част от облеклото на потребителите, и имат възможност за връзка с Интернет, ще нарасне от 8.6 млрд. долара през 2012 г. до почти 30 млрд. долара през 2018 г.

Парче от пая искат не само гиганти като Google с техните очила и Apple с разработвания в момента iWatch, но и малки компании като Innovalley, която е лицензирала своя версия на обувките на Уилкокс на производителя на спортни стоки Puma. Американците работят и с испанския мобилен оператор Telefonica в разработката на мотоциклетна каска, която комуникира по безжичен път със смартфон и може да изпрати сигнал до полицията, в случай че собственикът й претърпи инцидент на пътя.

Heapsylon пък работи по тениска и спортен сутиен, които следят пулса на собственика си. От компанията твърдят, че двата артикула ще се предлагат на цена от 59 долара всеки, а пазарният им дебют ще се случи преди края на годината.

Подобна разработка има и Studio Roosegaarde, която има офиси в Холандия и Китай. Техният проект е за модерна женска рокля, наречена Intimacy. Особеното в случая е, че дрехата става прозрачна, когато усети промяна в пулса на жената, подсказващ, че тя е възбудена.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:32 | 12.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още