Поредната остра криза в Sony: след неочаквано слаби тримесечни резултати и още по-песимистични предвиждания инвеститорите наказаха на борсата японския концерн за потребителска електроника.
Цената на акциите на компанията падна на борсата в Токио с повече от 12 на сто, което унищожи с един замах финансови активи за близо 2 милиарда долара. Сега цялостната бизнес стратегия на новия главен изпълнителен директор на Sony Казуо Хирай, която бе стартирана през миналата година като преструктуриране, е заплашена от срив, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Продължаващите финансови проблеми на Sony започнаха със спада на телевизионния бизнес. По ирония на съдбата обаче именно това подразделение се измъкна от зоната на загубите през първото тримесечие, което се оценява от наблюдателите като добър напредък. От миналата година насам компанията намалява разходите си чрез съкращения и разчита основно на изграждането на смартфон бизнеса си.
Данните за току-що изтеклото фискално второ тримесечие бяха шок за анализатори и акционери. Напълно изненадващо Sony отчете отново загуба и намали прогнозата си за печалбата си за цялата година до края на март до около 200 милиона долара – драстично орязване от 40 на сто. В същото време групата намали прогнозата за продажби в четири сектора за електронни стоки: телевизори, компютри, цифрови фотоапарати и видеокамери.
Между юли и септември нетната загуба се разширява от 15,5 млрд. йени (116 милиона евро) година по-рано до 19,3 млрд. йени (143 млн. евро), заявиха от Sony. При това анализаторите очакваха лека печалба. Оперативната печалба спадна с повече от половината до 14,8 млрд. йени (111 млн. евро).
Само приходите се увеличават благодарение на добрите продажби на смартфони - с 11 на сто до 1,78 млрд. йени (13,3 млрд. евро).