Китайските компании печелят все по-голямо значение в мобилната индустрия. Това се доказва и от последните данни на Strategy Analytics за пазара на смартфони.
Според доклада за третото тримесечие на годината Wireless Smartphone Strategies (WSS) Huawei е успяла да се изкачи на трето място в класацията за производители на смартфони с 5,1% пазарен дял. По този начин китайският концерн е задминал LG, която остава с 4,8%. Постижението на Huawei се отдава на добрите продажби на моделите Ascend P6 и G610 основно в Китай.
Като цяло глобалните доставки на смартфони са нараснали с 45% на годишна база до рекордните 251 млн. броя през третото тримесечие на 2013 г. спрямо 172,8 млн. броя през третото тримесечие на 2012 г. За първи път броят на доставените смартфони за едно тримесечие минава четвърт милион. Всеки шест от десет мобилни телефони са смартфони. Ръстът на индустрията се задвижва преди всичко от силното търсене на модели с възможност за LTE свръзване в развити региони, като САЩ, и на устройства с 3G свързаност в развиващи се пазари, като Китай.
Samsung държи рекордния 35%-ен пазарен дял от целия обем на пазара на смартфони. Компанията увеличава доставките си с 55%-ен ръст, като е продала рекордните 88,4 млн. броя смартфона в целия свят. Така Samsung е доставила над два пъти повече джаджи от Apple за същия период.
И докато доставките за флагмана Galaxy S4 намаляват, то солидното търсене на новия фаблет Note 3 и по-масови устройства като Galaxy Y, помагат на Samsung да поддържа висок обем на продажбите.
Apple е доставил 33,8 млн. iPhone за същия период, спрямо 26,9 млн. година по-рано. Доставките се увеличават само с 26 на сто на годишна база, докато цялата индустрия се радва на ръст от 45 на сто. Глобалният пазарен дял на Apple пада от 16 на 13%.
Huawei е един от най-проспериращите доставчици с ръст на доставките от цели 67% до 12,7 млн. устройства през третото тримесечие. Така китайската компания държи 5%-ен дял и е третият по големина доставчик на смартфони. Huawei остава силен на родния си китайски пазар, но затвърждава позиции на важни пазари като САЩ и Европа.
LG е доставила 12 млн. устройства в света и също държи 5 на сто от пазарния дял. LG показва ръст от 71 на сто на годишна база, като по този начин става най-бързо растящият достачик сред ТОП 5 брандовете. LG увеличава бързо разпространението си в Европа, но Китай и Индия остават слабите места.
Lenovo е втората китайска компания в ТОП 5 и остава на петото място с 10,8 млн. доставки, които отреждат 4%-ен дял.


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул