Американският Apple Inc. причини дълги опашки от купувачи в своите магазини днес по време на световния дебют на най-новия си iPhone – последният голям ход на компанията за тази година, от който се очаква да предизвика сериозен растеж.
В района на Токио Гинза около 800 души са чакали на опашка пред магазина, включително някои, облечени като Батман или с маски на лицата на съоснователя на Apple Стив Джобс, дънки и черно поло.
Повече от 400 хора са чакали в централния бизнес район на Сидни в продължение на около осем часа преди отварянето на магазина. В Пекин чакащи са били само около 50 фенове на марката, защото купувачите в страната трябва да се регистрират онлайн, за да купят своите устройства.
Днес започват продажбите на 5s и 5c и в Хонконг, Сингапур, Германия, Франция, Великобритания и САЩ. За първи път Apple пуска своя флагман за продажба в Китай в същия ден, в който започва продажбата на останалите водещи пазари, избягвайки обичайното преди това закъснение за продажбите в Поднебесната империя от около три месеца.
„Миналата година, ако някой искаше да си купи iPhone 5 веднага след пускането на пазара, трябваше да плати доста, защото трябваше да си купуваш вносен от Хонконг или САЩ", казва Макс Джан, 20-годишният студент, чакащ пред магазин в района Уанфудзин в Пекин. „Сега, когато мога да го купя директно в магазина на Apple, той е по-евтин".
Началните уикенд продажби са от решаващо значение за повишаване на продажбите на Apple след почти една година без представяне на ново устройство и отстъпване от пазарния дял на конкурентите, включително Samsung Electronics Со на един оценяван на 280 млрд. долара пазар на смартфони. Дали базиранатв Купертино, Калифорния, компания ще може да надмине рекордните 5 милиона смартфона, продадени през дебютния за миналата година уикенд на последния тогава iPhone, до голяма степен зависи от това дали има достатъчно добро снабдяване на магазините на по-богатия с нови функции iPhone 5s.
„Всичко наистина зависи изцяло от това колко добри или лоши са доставките на 5s", казва пред Bloomberg Карл Хоу, анализатор в Yankee Group, който прогнозира правилно продажбите през откриващия уикенд миналата година. Apple може да достигне и 7 млн. продажби, ако има достатъчно телефони, въпреки че "Apple няма да може да надмине и 5 млн. продажби, ако 5s няма достатъчно добро снабдяване", казва той.
Apple ще продаде около 6 млн. единици, дори ако няма достатъчно iPhone 5s на разположение, смяна Джен Мюнстер, анализатор от Piper Jaffray Cos. Новата технология за пръстови отпечатъци прави джаджата по-трудна за производство, казва той. Браян Маршал, анализатор в ISI Group, също прогнозира, че през трите дни до неделя ще бъдат продадени 6 милиона iPhone.
На някои места хората са нощували пред магазините на Apple в продължение на дни, за да получат първи новите апарати – нещо, което напомня на сцени от предишните стартове на продажби на продукта - въпреки че джаджата е вече на цели шест години. Десетки души се събраха в близост до Парижката опера от 19:30 вчера, приготвени за преспиване с прогнозата за дъжд. Някои са носили одеяла и столове за кемпери, предава още Bloomberg.
„Застанах на опашка преди пет дни", каза Сачилиса Саичики, 45-годишен японец, който ръководи свой собствен бизнес и е лагерувал извън магазина в токийския квартал Гинза най-малко шест пъти преди това. "Бях с група от 10 човека и се редувахме да излизаме за храна, и за връщане у дома за по един душ. Спах тук, лежейки на една картонена кутия ", каза той, след като си купи златистия iPhone 5s.
iPhone 5S разполага с нова камера и по-бърз процесор. Той струва между 199 до 399 долара в зависимост от размера на паметта и с двугодишен договор за услуги на оператор. Без договор смартфонът в САЩ струва най-малко 649 долара.
Джими Гунауан е единственият човек на опашка пред магазина на Apple на „Джордж Стрийт“ в Сидни, когато пристига пред обекта по обяд в четвъртък. Други се присъединяват към чакащия около три часа по-късно. 33-годишният режисьор на свободна практика иска новия телефон преди всичко заради новите видео функции, подобрената камера и технологията за пръстови отпечатъци.
„Когато пристигнах, мислех, че ще бъде още по-назад на опашката", казва той, купувайки два модела от златистия iPhone 5s, по един за себе си и един за майка си. „Не става дума за това да има само по-голям екран и мощен хардуер, става въпрос за баланса на всичко".
Всяко представяне и пускане на пазара на iPhone е от решаващо значение за Apple, тъй като продуктът се грижи за около половината от приходите на концерна. Откакто започнаха продажбите на iPhone 5 през миналата година, компанията се изправи пред още по-засилената конкуренция от конкуренти, включително Samsung, която стана най-големият в света производител на смартфони, предлагайки на потребителите по-голямо разнообразие от дизайни и цени.
"Това е вторият път, в който се редя тук, и смятам, че сега има повече хора, отколкото последния път", казва Кацуки Точи, 37-годишен чиновник в Токио, който си купува черна и бяла версия на iPhone 5s. "Обичам Apple, техният дизайн е страхотен".
Apple обикновено предоставя съобщение за пресата с данни за продажбите през първия уикенд в понеделник.
Как Apple ще се представи в Китай е особено важно, като се има предвид мащаба на пазара там. Анализаторите се съмняват дали цената на iPhone 5c - повече от еквивалента на 700 долара заради таксите и данъците, няма да бъде твърде скъпа цена за клиентите в Китай. Отчасти поради това, акциите на Apple паднаха със 6 на сто, откакто компанията представи ценообразуването на iPhone през миналата седмица.
Анкета сред 25-те най-подранили купувачи пред магазина в Пекин показва, че 22-ма от тях са там заради по-скъпия модел 5s, а само трима искат да си купят 5c.
преди 11 години Луда работа. Добре че за хляб не им се налага да се редят на такива опашки, че да ги съжали човек :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар