За поредна година американският технологичен концерн Apple оглави рейтинга на American Customer Satisfaction Index (ACSI) за удовлетвореност на потребителите от работата с персонални компютри, таблети и нотбуци. С 87 пункта резултатът му е по-добър от всякога и с един пункт над миналогодишното му представяне.
За изготвянето на годишно представяния доклад на ACSI през периода между април и май са били анкетирани 2700 американци, които тъкмо са си купили някой продукт от съответната категория. Apple е лидер пред Acer, Dell, Hewlett-Packard и Toshiba. Всички останали марки фигурират в проучването под наименованието „Други“. Проучването е инициирано от Университета на Мичиган.
Удовлетвореността от Apple се дължи не само на хардуера и софтуера, който концернът от Купертино предоставя, но и на нематериални ценности, които другите производители не могат да повторят.
HP е на втора позиция с 80 пункта, малко пред Dell със 70 пункта. HP, подобно на Toshiba, успява да добави един пункт към представянето си, докато в Топ 5 Dell и Acer губят по два пункта. Преди всичко обаче спада задоволеността на потребителите от неназованите марки – средно с 4 пункта до 76 пункта.
„Преработената операционна система Windows 8 на Microsoft не доведе очевидно нито до повече продажби, нито до по-висока удовлетвореност на потребителите от неговите партньори. Освен това Dell, HP и многобройните по-малки производители предлагат преди всичко настолни машини и нетбуци – категория, която в момента потребителите намират за по-малко атрактивна“, заяви директорът на ACSI Дейвид Ван Амбург.
Търсенето на мобилността е онова, което води клиента далеч от компютрите, казва още Ван Амбург. За особено важно анкетираните купувачи намират размерите и дизайна на продуктите, които са по-важни от наличието на аксесоари, софтуер и приложения, или качеството на графичното изображение.