IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Sony няма да продава бизнеса с телевизори

Компанията представи най-новия си смартфон Xperia Z1 на изложението за електроника IFA в Берлин

13:04 | 05.09.13 г. 1
Автор - снимка
Редактор
<p style="margin-bottom: 0cm">
	<span lang="bg-BG">Новият смартфон на Sony Xperia Z1. <em>Снимка: Ройтерс</em></span></p>

Новият смартфон на Sony Xperia Z1. Снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на японската корпорация Sony Казуо Хирай остава обвързан с основния бизнес на компанията – телевизорите - въпреки призивите напоследък за рационализирането му, заяви самият той пред CNBC в навечерието на изложението за потребителска електроника IFA, което се провежда в Берлин.

Коментарите на Хирай идват в отговор на натиска през последните месеци от страна на инвеститора Дениъл Льоб Sony да продаде до една пета от активите си, свързани с развлеченията. От компанията отхвърлиха официално предложението в началото на август, заявявайки, че подразделенията за филми, телевизори и музика са съществена част от стратегията за съживяване на фирмата.

„Нека първо се захванем с телевизорите. Е, телевизионният бизнес определено не се продава“, каза Хирай.

Спекулациите, че Sony може да разпродаде част от бизнеса си, се появиха след разочароващите печалби в телевизионното си подразделение и поредица провали в бокс-офиса.

Спадът в продажбите на телевизори отдавна е източник на притеснения в компанията, която някога бе смятана за пионер в потребителската електроника, но през последното десетилетие поема често в грешната посока. Сега тя се опитва да си осигури по-голям дял на доходния пазар на смартфони, където доминират Samsung и Apple.

На изложението в Берлин Sony представи последния си смартфон - Xperia Z1 с водна защита, 5-инчов дисплей 20,7 мегапикселова основна камера.

Смартфонът използва операционната система Android на  Google и „установява нов стандарт при смартфоните от най-горния пазарен сегмент“, се изтъква в съобщението на компанията, придружаващо представянето на мобилното устройство. Той осигурява представяне и качество, идентични на компактен цифров фотоапарат благодарение на уникалната комбинация от отличения с награди G Lens tm на Sony, големия 1/2.3 CMOS мобилен сензор за изображения Exmor RS for mobile и BIONZ for mobile процесор за обработка на изображенията.

Смартфонът се отличава и с иновативния пакет фотографски приложения за Xperia, който осигурява излъчване на живо в социалните мрежи, новаторската функция за търсене на изображения, както и много други, които ще бъдат налични за изтегляне през мрежата от партньорски разработчици на Sony. След заснемане, потребителите могат мигновено автоматично да качват всички свои кадри на PlayMemories Online, облачно-базирана услуга за съхранение на снимки с нова All-sync функция. И те ще имат достъп до тази библиотека по всяко време – независимо дали през смартфон, таблет или компютър. Xperia Z1 поддържа възможности за връзка с широк набор от съвместими устройства.

Продажбите по света ще започнат до края на месеца, като смартфонът ще работи и със Smartwatch-а на компанията.

„Това е предизвикателен пазар, но ние разполагаме с печеливш продукт“, твърди Хирай. „В Xperia Z1 вложихме нещо, което наистина ще порази потребителите по света“, добави той.

От компанията се надяват, че смартфонът ще привлече нови потребители, и гледат на камерата като свързващо звено между дигиталните камери и мобилните телефони.

По думите на Хирай в новото мобилно устройство „е включено най-доброто от експертния опит на Sony при камерите“, а появата ѝ отбелязва „вододел“ за компанията. Той посочи, че в Sony са били впечатлени от потребителския отклик за предшественика на Xperia Z1 - Xperia Z.

Според изследователската компания Gartner японският концерн държи 2,2% от световния пазар на мобилни устройства през второто тримесечие, докато този на Samsung достига 24,7%, на Nokia – 14%, а на Apple – 7,3%.

През периода април-юни компанията отчете нетна печалба от 3,5 млрд. йени (35 млн. долара), докато година по-рано постигна загуба в размер на 24,64 млрд. йени, като скокът от 36% в продажбите в подразделението за мобилни продукти и комуникации бе съществен за благоприятния финансов резултат.

Хирай призна, че „предстои дълъг път“ по отношение на подобряване на състоянието на финансите на компанията, отбелязвайки слабостта в Европа и на някои от развиващите се пазари.

„Ще наблюдаваме как ще се справим през важния празничен период. Но принципно вярвам, че с прекрасни продукти като Xperia Z1 и няко и други, които представихме тук, финансовата година се очертава като много силна“, смята той. „Имаме своите върхове и спадове, но там, където сме силни, мисля, че направихме няколко големи крачки“, подчерта главният изпълнителен директор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:40 | 11.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
ПИЧ
преди 11 години
Абе как ще продават телевизорите, на кого ? На някой китаец ?Нали като кажеш телевизор SONY това е синоним и еталон за качество, по което всички се подравняват. Равнис по SONY, мирррррно. Слушай кой говори !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още