Според медийни публикации американският технологичен концерн Google разработва самостоятелно автономно движещ се автомобил, вместо да вгражда техниката си в коли на други производители.
Интернет компанията е провела разговори с поддоставчици за изграждане на автомобили по задание на Google, шише технологичният журналист Амир Ефрати късно в петък. Известният с добрите си източници Ефрати доскоро работеше за Wall Street Journal, а сега изгражда свой собствен блог за технологичния сектор.
Google се стремял преди всичко да създаде "Robo-такси", което да може автономно да качва и разкарва пътници до местоназначението им в градовете, пише Ефрати. Това хвърля нова светлина за влизането на подразделението за рисков капитал на Google - Google Ventures, с над 250 млн. долара в американския разработчик Uber, за което бе съобщено в петък.
Инвестиционното подразделение на Google и дяловият инвеститор TPG оглавиха сделката за покупката на дял за 258 млн. долара в Uber, чието най-важно приложение е паликация за викане на таксита. Сделката оценява цялата тригодишна компания на 3,5 милиарда долара, смята близък до сделката източник. Това изстрелва Uber в списъка на най-скъпите частни технологични компании, заедно с компании като Airbnb, компанията за мобилни разплащания Square, и дигиталната музикална услуга Spotify.
Бързото нарастване на цената на компанията се случва в момент, в който Силициевата долина е увлечена по трансформиращия се транспортен сектор – започвайки се от електрическите коли на Tesla и като се свърши със собствените планове на Google за самоуправляема кола и вълната от интерес към компаниите за доставки и стартиращите компании за такси услуги.
По отношение на плановете си за производство на собствени автомобили Google е разговорял и с германските компании от сектора Continental и Magna, пище още Ефрати. През изминалата седмица и Frankfurter Allgemeine Zeitung писа, че Google и Conti сближават позициите си в сделка за сътрудничество за производство на автономни автомобили, но без да добавя подробности. Според FAZ в проекта ще участва и IT-гигантът IBM. Споразумението ще бъде подписано още по време на автомобилното изложение IAA във Франкфурт в средата на септември, пише още германското издание.
Базираният в Хановер и листнат на Dax концерн работи отдавна над технологии, които разрешават на автомобилите да бъдат направлявани без намесата на водача. Досега обаче са били показвани само няколко прототипа, напомня друг германски всекидневник – Handelsblatt. Първата компания, която пуска автономни автомобили по улиците на градовете, бе именно Google. Дъщерната на VW компания Audi и Conti също разполагат с разрешение за тестване на подобни системи в американския щат Невада.
преди 11 години Благодаря за пояснението за разликата между техника и технология, коригирахме статията! Между другото употребяваме термина "Силициева" за долината, а не "Силиконова". Единствено не ни допада тона, с който комуникирате, вярваме, че връзката между нас като медия и вас - читателите, като наши "клиенти", може да протича по по-нормален начин. Благодаря още веднъж за корекцията и хубава вечер! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години teodor87 е напълно прав в корекцията, която прави на статията ви Investor. Крайно време е, ако не да повишите качеството на информационните си услуги, то поне да се върнете към това, което беше преди 2-3 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Научете най-накрая разликата м/у "технология" и "техника". Ще Ви обясня, защото неуки "медии" като Вас разпространиха фразата "силиконова долина", при положение, че правилното изказване е "силициева долина" (от англ. silicon - силиций; siliconE - силикон),По темата - технологията е процес. Производствен процес. Когато в компютърната индустрия се каже "нова технологии" се има предвид не нови процесори и т,н, а нова ЛИТОГРАФИЯ, Литографията е технология (ПРОЦЕС), чрез която се печатат транзисторите върху силициевите заготовки, които са основата на всички микрочипове. А самите микрочипове и електрониката в която се влагат се наричат "ТЕХНИКА",Казвам всичко това за да Ви докажа, че не е възможно на Google "да вгражда технологиите си" където и да било, защото те са процеси. И освен това печатните технологии (за печатане на чипове) са измислени от други корпорации - една в Тайван и една в САЩ. Но не е нужно да Ви отварям очите.ВСЕ ПАК ИМА GOOGLE! отговор Сигнализирай за неуместен коментар