С нов смартфон Google ще атакува своите конкуренти Apple и Samsung. Късно в четвъртък Motorola Mobility, което бе придобито от Google за 12,5 млрд. долара, представи своето устройство Moto X, с което иска да обърне тенденцията в боледуващата компания. Смартфонът с операционна система Android ще бъде пуснат на пазарите до края на август или началото на септември в САЩ. Планира се той да се конкурира с iPhone на Apple и серията Galaxy на Samsung в луксозния сегмент, пише New York Times.
Телефонът разполага с всички стандартни функции, очаквани от най-високия клас смартфони днес, с някои допълнителни бонуси, като например способността за управление на телефона в разговор с него, без повдигане с пръст.
Оказва се, че устройството постоянно е готово да реагира на гласови команди. За да се включи тази функция, достатъчно е потребителят да каже: "OK Google now". След това може да се задават въпроси, да се диктуват новини и съобщения, да се нарежда свързване с абонат, да се задават срещи и тн.
Но това не е всичко. Новост в устройството е също, че всеки клиент може сам да променя своя телефон. Чрез специален онлайн конфигуратор всеки клиент може да подбере различни цветове и корпуси, като така всяко устройство може да бъде уникално.
За основен цвят на Moto X потребителите ще могат да избират измежду 18 различни нюанса, като ще могат да решават дали предната част да бъде бяла или черна и дори да поставят цветни акценти, избирайки си цвят за бутоните и зоната около камерата.
Но дори това не е всичко. Американският производител предоставя възможността за гравиране на думи по избор върху задния панел на Moto X. Потребителите ще могат също предварително да си поръчат протектор и други аксесоари, да изберат точно капацитета за вградената памет. Предварително може да бъде избран фон на дисплея и име, което да се появява при стартиране, както и да се синхронизира Google акаунтът.
Но как Moto X ще оправдае очакванията? Това е солиден Android смартфон, който съчетава най-доброто от хардуера на Motorola и софтуерното ноу-хау на Google. Moto X има голям 4,7-инчов AMOLED HD дисплей с гъстота на пикселите от 316 ppi, а около екрана няма почти никаква рамка.
Устройството се задвижва от двуядрен процесор Snapdragon S4 Pro с 1.7 GHz, 2 GB RAM, а вградената памет може да е 16 или 32 GB, но, разбира се, телефонът разполага и с microSD слот. Камерата е десет мегапикселова, а освен това разполага и с технологията ClearPixel, която дава възможност за по-качествени кадри при ниска осветеност. Телефонът разполага и с предна 2 МР камера.
До края на август Moto X ще се появи на американския пазар чрез всички водещи оператори (Verizon, AT&T, Sprint, T-Mobile и US Cellular ) на цени от 199 долара с договор за 16 GB версия и 250 долара за версията с 32 GB. Цените без договор са съответно 575 и 630 долара.
Както се и очакваше, смартфонът на Motorola използва почти чист Android, но не с последната версия 4.3, а Android 4.2.2. Motorola обаче се надява скоро да може да предложи актуализация до 4.3.
Залогът за Google е голям, и не само заради високата цена, която онлайн концернът плати за Motorola. Google е изключително печеливша, но растежът се забавя заради спад на рекламните продажби. Отчитането на успех с новия телефон може да доведе до нов източник на приходи и нов начин за печелене на повече потребители, които да виждат и рекламите на компанията.
Google е доста агресивна след придобиването на Motorola. Компанията назначи за изпълнителен директор бивш високопоставен мениджър – Денис Уудсайд, съкрати хиляди служители в Motorola и формира нов екип с много служители от своите яростни конкуренти, включително Apple, Samsung и Amazon. Освен това за Moto X са планирани и значителни маркетингови усилия.
"Мисля, че сме създали една страхотна компания", заяви Икбал Аршад, старши вицепрезидент на Motorola. „И Moto X представя много добре кои сме ние“.
И все пак, продажбите може и да не са толкова добри. Телефонът, украсен с множество процесори, датчици и гласов контрол, ще навлезе в един брутално конкурентен пазар на смартфони от високия клас. А Google има какво да подобрява, преди да бъде вземан на сериозно като хардуерен производител, пише още New York Times.
Снимки от представянето вижте в галерията!
преди 11 години Да, ама са забравили друг сегмент, което е учудващо, защото те самите са от него! Техничарите! Този постоянно растящ кръг от хора, които са очаровани не от външен вид, а от технически параметри. Т.е. има хора за, които е по важна функционалността, а не външния вид. И предварително заложен кич в цената е обида за тях.. По добре е тези аксесоари да се продават отделно - който иска да си купува. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Google правелно са се насочили. Цената е висока за тези параметри, но УНИКАЛНОСТА цена няма. Те залагат на това. К'ва ви е ползата да ползвате всички еднакъв телефон по вид и като сте някъед да се чудите кой телефон на кого е. Правелно са усазнали че повече хардуер не е нужен, просто няма за какво да се ползва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Това е заради многото възможности да направиш телефона си "уникален", не само на външен вид но и софтуерно. Има си специфични нововъдения.Аз например не бих платил такава цена за да имам подобен телефон, но други ще си го купят с удоволствие. Mototrola явно опитват нови продуктови концепции и стратегии борейки се за пазарен дял. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да, наистина - сякаш цената не съответства на хардуера, който е от миналата година... Тоест - има и по-добри предложения за по-ниска цена. Но... нека изчакаме да видим как ще се движат продажбите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Нещо много дебела ми изглежда цената.. Едно време тука имаше мода да се пише - Цена на производител (разбирай по-евтинко). Ама тоз производител доста дебелец продава:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар