Японският концерн за потребителска електроника Panasonic планира да съкрати в автомобилното си и индустриалното си подразделение около 5000 работни места през следващите три години. Това са почти пет процента от общо 110 000 работни места в тази област.
Мащабните съкращения на работни места са част от стратегията за увеличаване на рентабилността, каза ръководителят на отдела Йошихико Ямада в четвъртък в Токио, цитиран от Ройтерс.
Panasonic си е поставил за цел да подобри маржа на оперативната печалба през следващите три години на най-малко пет процента. Компанията е най-големият частен работодател на Япония с повече от 300 000 служители. През последните две години обаче Panasonic вече съкрати 40 000 работни места.
Групата влага около 2 млрд. евро в реконструкцията си. За тази цел тя иска да се раздели от губещия си бизнес за производство на плоскоекрани монитори и телевизори и да се съсредоточи върху по-печеливши бизнеси, като например доставки за автомобилната индустрия. Освен това за продажба бе обявено подразделението за медицинска техника.
През май стана ясно, че Panasonic Corp. отчита втора поредна година на огромни загуби заради големите разходи за преструктуриране, насочени към оздравяване на боледуващия ѝ електронен бизнес. Нетната загуба за финансовата година, приключила в края на март, е в размер на 754,25 млрд. долара (7,46 млрд. долара), докато за предходните 12 месеца достигна 772,17 млрд. йени. Приходите са намалели с 6,9% до 7,303 млрд. йени, макар че оперативната печалба е нараснала повече от 3 пъти до 160,94 млрд. йени.