Въпреки това секторът на услугите, който се счита за най-обещаващия бизнес на HP и осигурява технологични услуги за корпоративни клиенти, все още не носи плодове. Приходите от продажби там падат със 7,6%.
През трите месеца до края на април HP отчита нетна печалба от 1,080 милиарда долара, или 55 цента на акция, с 32% по-малко в сравнение с миналата година, когато нетната печалба е в размер на около 1,6 млрд. долара, или 80 цента на акция. Тримесечните продажбите са намалели на годишна база от 30,7 млрд. долара на -27,6 млрд. долара.
PC пазарът отчита безпрецедентен спад и HP е концернът, който е засегнат най-много. Пазарните изследователи Gartner и International Data Corporation (IDC) са изчислили, че в световен мащаб през първите три месеца на годината са продадени с до 14 процента по-малко настолни и преносими компютри. Според IDC Hewlett-Packard е най-големият губещ със спад в продажбите от близо една четвърт в сравнение с миналата година.
И конкурентът Dell е засегнат от спада в продажбите. Групата, която е изправена пред продажба на основателя Майкъл дел, отчете през миналата седмица спад в печалбата от почти 80 на сто за първото тримесечие. Това бе шести пореден спад на печалбата.
Единствено китайският производител на компютри Lenovo изглежда успява засега да избяга от кризата. С концентрацията си към Китай и други бързо разрастващи се нововъзникващи пазари Lenovo успя да запази своите продажби стабилни.
HP като стратегическа грешка се очерта основно покупката на британската софтуерна компания Autonomy. Бившият главен изпълнителен директор на HP Лео Апотекер проектира придобиването. Заради разкрасения финансов баланс на британците HP бе принудена да отпише 8,8 милиарда долара от стойността на компанията през четвъртото тримесечие на 2011/12. Самата покупка струваше на HP почти 10 млрд. долара.
Заради проблемите Мег Уитман предписа на Hewlett-Packard рецепта за дълбоко преструктуриране. Тя сля PC бизнеса с подразделението за принтери и съкрати 29 000 служители.
преди 11 години Телекомите пренасят данни за здравеопазване, банкиране. Ако Теленор смятат да са като Мтел, които като Телеком Австрия влезнаха в политиката като раздадоха подкупи на много Австрийски политици (канцлер подаде оставка!) и в България на жената на Станишев за да има картели на телекома и австрииските банки, да погледнат акциите на Тел. Австрия и да знаят, че клиентите ще ги изритат от пазара. Няма телеком, които да си позволи изнудвания, подслушвания, подкупи, създаден от Чорни- издирван от Интепол. Кой вярва, че Мтел имат толкова клиенти като никои не плаща средното им 10 лв? Сигурно има още манипулирани данни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар