Американският технологичен концерн Apple може да загуби клиенти заради строгите изисквания, които поставя на мобилните оператори при продажбата на новия iPhone. Въпреки това по-голямата част от операторите не са склонни да развалят сътрудничеството си с технологичния гигант, пише в коментар по темата Правин Менон от Bloomberg, цитиран от Bulgaria on Air.
„В типичния случай, когато даден оператор иска да продава iPhone, той сключва многогодишни договори с Apple, в които се договаря минимално ниво на продажбите. Това означава, в случая с азиатските оператори, че те успяват да спечелят пазарен дял с излизането на iPhone“, казва Правин Менон.
В повечето случаи обаче това става за сметка на печалбата заради огромните субсидии, с които се продават тези устройства. „Ако вземем за пример China Telekom - третият най-голям оператор в Китай - тяхната норма на печалба падна с 4%, когато пуснаха iPhone за продажба. Така че финансовите резултати може и да пострадат, поне в краткосрочен план, когато се работи с Apple", казва анализаторът,
Според Менон операторите нямат предпочитания към една или друга марка. Онова, което те се опитват да постигнат по думите му, е да увеличат своята потребителска база и да поддържат нормите си на печалба.
„Това, което видяхме при някои от големите премиери - на iPhone 5, на Samsung Galaxy - винаги има хора, които се редят на опашки, наблюдава се еуфория. Така че на сезонна база наистина се наблюдават резки повишения на клиентската база на операторите. Така че, ако се лишат от някоя от тези марки, те може да пропуснат много добри възможности", заключава Менон в коментара си.