IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple поднесе извиненията си към китайските си клиенти

В специално изявление Тим Кук обещава да подобри политиката на концерна за гаранционно обслужване на iPhone 4 и iPhone 4S

14:26 | 02.04.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

След продължаващите няколко седмици остри критики от страна на китайските медии за проблемите, пред които са изправени местните клиенти на Apple с гаранционното обслужване на устройствата си, главният изпълнителен директор Тим Кук публично поднесе своите извинения.

В публикувано на началната страница на сайта на китайското подразделение на Apple писмо Кук съобщава в отговор на критиците, които обвиняват Apple в "арогантно и надменно" поведение и незаинтересованост за своите клиенти, че лошото впечатление за компанията е възникнало заради проблеми с комуникацията между Apple и китайските потребители. Мениджърът обещава да подобри политиката на концерна за гаранционно обслужване на iPhone 4 и iPhone 4S в страната.

Точно тези два смартфона бяха причина за вълна от възмущение от страна на потребителите в Китай. Клиентите се оплакват, че при същите дефекти устройствата в САЩ се подменят изцяло с нови, докато в Китай се подменят само проблемните им части.

Извинението, публикувано в понеделник само на китайски език, подчертава и нарастващото значение на китайския пазар за Apple. След САЩ именно Китай е вторият по важност пазар за концерна.

В писмото Кук обяснява, че компанията е мислила „интензивно над обратната връзка“ за гаранциите си. Той се извинява за „недоразуменията, които се дължат само на лоша комуникация с клиентите“.

"Ние сме наясно, че липсата на комуникация е довела до схващането, че Apple е арогантен и не се грижи достатъчно за обратната връзка с клиентите или че не отдава достатъчно значение на клиентите", е цитиран Кук в писмото. Фирмата се извинява "искрено за всички притеснения или недоразумения", които са предизвикали правилата за гаранции.

От средата на март Apple е жестоко критикуван от държавните медии в Китай. Националния телевизионен канал China Central Television и People's Daily - официалният говорител на китайската комунистическа партия, обвиниха концерна, че прилага дискриминиращи гаранционни условия и практики за обслужване на клиентите си в Китай. Журналистите също така обвиниха Apple, че реагира арогантно и неадекватно на медийните публикации.

Китайските медии предполагат, че американският концерн съвсем умишлено избягва да заменя смартфоните с нови, защото по този начин гаранцията би трябвало да се удължи с една година съгласно политиката на компанията в Китай. От друга страна - при подмяна само на отделни детайли периодът се увеличава само с 90 дни. Китайските медии посочват, че компанията е установила такива правила единствено само за тяхната страна.

Китай е все по-важен за американската компания, като за това свидетелстват и двете посещения в рамките на една година на Кук в Поднебесната империя. Той стана първият директор на Apple, който посети азиатската държава. Неговият предшественик Стив Джобс никога не посети страната, в която Apple сглобява своите смартфони. Кук, от друга страна, се срещна не само с водещите политици, но посети и фабрика на поддоставчика си Foxconn.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:20 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още