Поддоставчикът на Apple – тайванският концерн Foxconn, отчита за четвъртото тримесечие ръст на нетната печалба от 5,6% до 37 млрд. тайвански долара (962 млн. евро). Рекордният резултат надминава очакванията на анкетираните от Bloomberg анализатори, които смятаха, че печалбата ще е в порядъка на 35,9 млрд. тайвански долара.
Добрият резултат се дължи основно на по-високата ефективност при производството и на последните продукти на Apple, като iPhone 5, iPad Mini и iPad 4.
"Те разшириха производството на iPhone и елиминираха затрудненията в производствения процес", казва пред Bloomberg Винсънт Чен, анализатор в базирания в Тайван Financial Holding Yuanta. В резултат на това са се подобрили маржовете на печалба. През първото тримесечие обаче доставките на iPhone са намалели значително и само представени през второто тримесечие нови продукти могат да дадат тласък на продажбите.
Тримесечнитe приходи от продажби на Hon Hai Precision Industry, каквото е официалното име на Foxconn, са се увеличили с 6% до 1,14 трилиона тайвански долара (29,6 млрд. евро). Прогнозата на анализаторите бе по-скромна - за 1,13 трилиона тайвански долара.
Фискалната година компанията приключва с печалба от 94,8 млрд. тайвански долара (2,5 млрд. евро), а приходите са в размер на 3,9 трилиона тайвански долара (101 млрд. евро). И в двете категории компанията отчита двуцифрен ръст в сравнение с предходната година - съответно с 16 и 13 процента.
Маржът на печалба на подизпълнителя скача през четвъртото тримесечие с 0,7 пункта до 9,58%. Това би означавало, че Apple плаща повече за производството на своите продукти, отколкото досега, пише Bloomberg. Съответно маржът на Apple е намалял през тримесечието, приключващо през декември, до 38,6 процента, което е най-ниското му ниво от две години насам.
Балансът на Foxconn обаче е обременен от две дъщерни дружества. Според Bloomberg Foxconn International Holdings, която произвежда мобилни телефони за Nokia и Blackberry, както и базираният в Тайван производител на дисплеи Innolux отчитат загуби за финансовата 2012 г.
Apple успя да продаде през четвъртото тримесечие на 2012 г. 47,8 млн. броя iPhone. Пускането на пазара на новия iPad и на iPad Mini допринесоха за рекордни за Apple продажби на таблети през този период.
Предпазливата прогноза на Apple за второто фискално тримесечие, което приключва през март, обаче е под прогнозите на анализаторите. Производителят на iPhone усеща все по-силен натиск предимно от азиатски конкуренти като Samsung, ZTE и Huawei, които са се увеличили продажбите си през последните месеци.