OpenAI нае първия си главен маркетинг директор, привличайки Кейт Рауч от криптокомпанията Coinbase, пише CNBC.
Рауч се присъедини към Coinbase през август 2021 г., за да ръководи глобалния маркетинг и връзките с обществеността и рекламите на компанията на Super Bowl. Преди това тя прекарва 11 години в Meta, включително на позицията глобален ръководител на бранд и продуктовия маркетинг на Instagram, WhatsApp, Messenger и Facebook.
В публикация в социалната мрежа X Рауч заяви, че започва на новия си пост от понеделник.
Оценката на OpenAI се повиши до 157 млрд. долара за двете години, откакто пусна чатбота ChatGPT, като през периода набра 13 млрд. долара от Microsoft. През октомври компанията приключи най-новия си кръг на финансиране за 6,6 млрд. долара и също така получи 4 млрд. долара револвираща кредитна линия.
OpenAI, която постави началото на бума на генеративния изкуствен интелект, досега не е приоритизирала стратегическия маркетинг и все пак твърди, че е успяла да достигне до 250 млн. седмично активни потребители и над 1 млн. плащащи бизнес клиенти.
Но със засилването на надпреварата в генеративния изкуствен интелект, наемането на Рауч от OpenAI е индикация, че компанията планира да инвестира в маркетинг. OpenAI е потвърдила пред CNBC, че няма настоящи планове да се рекламира на Super Bowl през 2025 г.
OpenAI е изправена пред конкуренция от страна на Anthropic – компанията зад чатбота Claude, както и от технологичните гиганти Google, Amazon, Microsoft и Meta. Всички те се борят за по-голям дял от пазара, който се очаква да надхвърли 1 трлн. долара приходи в рамките на десетилетие.
Миналата седмица OpenAI заяви, че ще позволи на служителите да продадат акции за около 1,5 млрд. долара в рамките на ново търговско предложение към SoftBank.