Rakuten Viber обяви, че пуска акаунти за малки бизнеси в България с идеята да им помогне да растат по-успешно.
Услугата първоначално е била достъпна във Филипините и Гърция, а вече и у нас. Благодарение на услугата собствениците на малък бизнес могат да създават и да управляват безплатно бизнес акаунти във Viber, разкрива компанията в съобщение до медиите.
Функцията предлага възможност за създаване на подробна бизнес страница с полезна информация, включително име, лого, категория, работно време, уебсайт и други. Самите профили са публични и са напълно интегрирани с всички чатове в платформата. Освен това малките бизнеси могат да си създават каталози с продукти, така че клиентите да могат да отправят директни запитвания в чата, а търговците могат да рекламират продукти с отстъпки.
Бизнес акаунтите могат да бъдат откривани през търсачката на Viber, и то въз основа на търсене по името на компанията, описанието ѝ, местоположението или категорията, в която оперира. Собствениците на бизнес акаунти във Viber се отбелязват с етикет.
Всеки бизнес акаунт също така има профил, видим извън услугата и може да бъде отворен от всеки. Viber дава опцията за популяризиране чрез споделяне на връзка към профилите чрез QR кодове.
Друга опция, която дават новите профили за малки бизнеси, е рекламирането на промоции, оферти и продукти до клиентите, които са се абонирали за акаунта.
Viber изтъква, че новите акаунти поддържат възможности за автоматични отговори на съобщения, които са получени извън работно време и автоматични поздрави, като подобряват и улесняват общуването с клиенти. Освен това собствениците на акаунти могат да преглеждат анализи на различни показатели, в това число ръста на броя на абонатите, средното време за отговор и обхвата.
Бизнес акаунтите за малките бизнеси вече са достъпни за потребителите на Viber, като скоро ще бъдат предложени и персонализирани ценови планове за допълнителни функции, допълва компанията.