IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

ChatGPT е отказала над 250 хил. заявки за генериране на изображения за изборите в САЩ

Отказите са на база опасения за създаване на съдържание за дезинформация

08:28 | 11.11.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

OpenAI изчисли, че ChatGPT е отхвърлил повече от 250 хил. заявки за генериране на изображения на кандидатите за президент на Съединените щати през 2024 г. в навечерието на деня на изборите, посочва компанията в блога си.

Отказите обхващат искания за генериране на изображения, включващи новоизбрания държавен глава Доналд Тръмп, вицепрезидента Камала Харис, президента Джо Байдън, губернатора на Минесота Тим Уолц и новоизбрания вицепрезидент Джей Ди Ванс, казва OpenAI, цитирана от CNBC.

Възходът на генеративния изкуствен интелект (AI) доведе до опасения за това как дезинформацията, създадена с помощта на технологията, може да повлияе на многобройните избори, провеждащи се по света през 2024 г.

Броят на дълбоките фалшификати се е увеличил с 900% на годишна база, сочат данни на фирмата за машинно обучение Clarity. Някои от тях включват видеа, създадени или платени от руски лица, които искат да повияят на изборите в САЩ, твърдят представители на американското разузнаване.

В доклад от 54 страници от октомври OpenAI заяви, че е прекъснал „повече от 20 операции и измамни мрежи от цял ​​свят, които са се опитали да използват нашите модели“. Заплахите варират от статии в уебсайтове, генерирани от AI, до публикации в социалните мрежи от фалшиви акаунти, пише компанията. Нито една от операциите, свързани с изборите, не успя да привлече „вирусна ангажираност“, се отбелязва в доклада.

В новата си публикация в блога OpenAI твърди, че не е открила никакви доказателства, че тайни операции, целящи да повлияят на резултата от изборите в САЩ, използващи продуктите на компанията, са успели да станат вирусни или да изградят „устойчива публика“.

Властите са особено загрижени за дезинфромацията в епохата на генеративния изкуствен интелект, който се разрасна в края на 2022 г. с пускането на ChatGPT. Големите езикови модели все още са нови и редовно предлагат неточна и ненадеждна информация.

„Гласоподавателите категорично не трябва да се обръщат към AI чатботове за информация относно гласуването или изборите – има твърде много притеснения относно точността и изчерпателността“, коментира Александра Рийв Гивънс, главен изпълнителен директор на Центъра за демокрация и технологии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:28 | 11.11.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още