Компанията майка на Facebook – Meta Platforms, ще започне да използва технология за лицево разпознаване, за да се бори с измамите, които използват снимки на знаменитости, за да изглеждат по-легитимни – стратегия, наричана „реклами с примамка знаменитости“, пише Bloomberg.
Измамниците използват изображения на известни хора, за да примамят потребителите да кликнат върху реклами, които ги водят до съмнителни сайтове, предназначени да откраднат личната им информация или да поискат пари. Meta ще започне да използва технология за разпознаване на лица, за да премахва такива реклами, като сравнява изображенията в публикацията с такива от акаунта на известната личност във Facebook или Instagram.
„Ако потвърдим съвпадение и че рекламата е измама, ще я блокираме“, пише Meta в публикация в блога си. Тя не разкрива колко разпространен е този тип измама в нейните услуги.
С близо 3,3 млрд. активни потребители дневно във всичките си приложения, Meta разчита на изкуствен интелект, за да наложи много от правилата и насоките за съдържанието. Това позволи на компанията да се справя по-добре с потока от ежедневни доклади за спам и друго съдържание, което нарушава правилата. Това доведе до проблеми и в миналото, когато легитимните акаунти бяха неволно спирани или блокирани поради грешки на автоматизацията.
Meta твърди, че също така ще започне да използва технология за разпознаване на лица, за да помогне по-добре на потребителите, които са блокирани от своите акаунти. Като част от нов тест някои потребители могат да изпратят видео селфи, когато акаунтите им са заключени. След това Meta ще сравни видеоклипа със снимките в акаунта, за да види дали има съвпадение.
По-рано Meta искаше от заключените потребители да представят други форми на потвърждение на самоличността, като лична карта или официален сертификат, но твърди, че опцията за видео селфи ще отнеме само минута, за да бъде завършена. Meta „незабавно ще изтрие всички лицеви данни, генерирани след това сравнение, независимо дали има съвпадение, или не“, пише тя в блога си.
Гигантът в социалните мрежи има сложно минало с технологията за лицево разпознаване. Преди това тя я използва, за да идентифицира потребителите в качените снимки, като начин да насърчи хората да отбелязват приятелите си и да увеличат връзките си в платформите. По-късно компанията беше съдена от множество американски щати за печалба от тази технология, без съгласието на потребителите, а през 2024 г. беше осъдена да плати на щата Тексас 1,4 млрд. долара като част от иска. Няколко години по-рано тя обяви, че ще плати 650 млн. долара в друг съдебен иск, заведен в Илинойс.
Компанията няма да проведе теста с видео селфи в Илинойс и Тексас, твърди Моника Бикерт, вицепрезидент на политиката за съдържанието на Meta.