Студиото, което стои зад една от най-продаваните видео игри в света, търси нови източници на приходи отвъд геймърите, тъй като растежът в сектора се забавя, пише Bloomberg.
Създателят на Minecraft Mojang Studios проучва партньорства в области като мърчъндайзинга, образованието и стрийминга на съдържание, твърди неговият лидер Аса Бредин. Това е в допълнение към филмова адаптация, разпространявана от Warner Bros., чиято премиера е планирана за април, и сериал на Netflix, който също е в процес на работа.
Феновете на 15-годишния франчайз включват хора, които не играят играта, но „наистина искат да бъдат част от цялото това нещо, което е Minecraft”, коментира Бредин в интервю, дадено в Токио в четвъртък.
Притежаваната от Microsoft Mojang надгради Minecraft от проект на един човек до глобална услуга с над 100 млн. активни потребители всеки месец. Приходите на бизнеса с потребителски продукти на студиото, вариращи от дрехи до плюшени играчки, са се удвоили през последните две години, посочва тя.
Стремежът на Mojang следва многократните опити на Nintendo и Sony Group да разширят привлекателността на своите игри във време, когато разходите на играчите се забавят. Nintendo работи по екшън филм, базиран на франчайза „Legend of Zelda”, след хитовия усех на „The Super Mario Bros. Movie”, докато Sony превърна „The Last of Us” в сериал на HBO и създаде игри, базирани на филмите за Спайдърмен.
За сметка на това конзолата Xbox на Microsoft се опитва да набере сили. Миналата година Microsoft нае ветеран от PlayStation, за да спечели пазарен дял от Sony на нейния вътрешен пазар.
Mojang интегрира изкуствен интелект, за да помогне за модерирането на чатове и съдържание в игра, която се играе от различни възрастови групи, коментира Бредин. Предстои да се види какво ще бъде по-широкото въздействие на AI върху индустрията, допълва тя.
Изкуственият интелект преобръща индустрията за игри, достигаща 200 млрд. долара, измествайки някои програмисти и дизайнери, като същевременно принуждава ръководителите да изучават машинното обучение. Това се случва на фона на съкращения на работни места, дори и в подкрепяната от Microsoft OpenAI, която съкрати 1900 души в своите подразделения за видео игри по-рано тази година.
„Ние вярваме в изкуствения интелект и мисля, че в дългосрочен план ще видим много в тази сфера“, каза Бредин, добавяйки, че изграждането на игри ще продължи да бъде изкуство, което изисква креативност. „Въпреки че изкуственият интелект е вграден в инструментите, ние наистина вярваме в таланта“, посочи още.