Конкурентът на OpenAI Anthropic представи Claude 3.5 Sonnet – своя най-мощен модел с изкуствен интелект досега, пише CNBC.
Claude е един от чатботовете, който подобно на ChatGPT на OpenAI и Gemini на Google набра популярност през последната година. Anthropic, която беше основана от бивши служители на OpenAI, занимаващи се с проучвания, получи инвестиции от Google, Salesforce и Amazon. През последната година тя затвори пет сделки за финансиране на обща стойност 7,3 млрд. долара.
Новината следва дебюта на новото семейство модели Claude 3 на Anthropic през март и представянето на GPT-4o от OpenAI през май. Компанията твърди, че Claude 3.5 Sonnet е по-бърз от предишния водещ модел Claude 3 Opus и е първият модел от новото семейство Claude 3.5 на Anthropic.
Claude 3.5 е безплатен в уебсайта на компанията Claude.ai и в приложението Claude за iPhone.
„Той показва подчертано подобрение в разбирането на нюансите, хумора и сложните инструкции и е изключителен при писането на висококачествено съдържание с естествен тон“, пише компанията в блога си. Освен това може да пише, редактира и изпълнява код.
Anthropic също така представи „Artifacts“ – решение, което позволява на потребителя например да поиска от Claude да генерира текстов документ или код и след това да отвори резултата в специален прозорец. „Това създава динамично работно пространство, където те могат да виждат, редактират и надграждат творенията на Claude в реално време“, посочва компанията, добавяйки, че очаква Artifacts да бъде полезно за писане на код, изготвяне и анализ на договори, писане на бизнес отчети и други.
Докато стартъпи като Anthropic и OpenAI набират скорост в бизнеса с генеративен изкуствен интелект (AI), те - заедно с технологични гиганти като Google, Amazon, Microsoft и Meta - са част от надпреварата във набавянето на AI с цел интегриране на технологията. По този начин те си гарантират, че няма да изостанат на един пазар, който се очаква да надхвърли 1 трлн. долара приходи в рамките на десетилетие.
Новините за новия модел на Anthropic бяха обявени, след като през май компанията представи първото си корпоративно предложение.
Планът за бизнеса, наречен Team, беше в процес на разработка през последните няколко тримесечия и включваше бета тестване сред между 30 и 50 клиенти в индустрии като технологиите, финансите, правните услуги и здравеопазването, коментира съоснователят на Anthropic Даниела Амодей в интервю миналия месец. Идеята за услугата беше частично породена от много от същите тези клиенти, които поискаха специален корпоративен продукт, допълва Амодей.
„Голяма част от това, което чухме от бизнеса, е, че хората вече използват Claude в офиса по някакъв начин“, коментира Амодей по това време.
Миналия месец, малко след новия продуктов дебют на Anthropic, съоснователят на Instagram Майк Кригер се присъедини към компанията в ролята на главен продуктов директор. Кригер, бивш главен технологичен директор на Instagram, разви платформата до 1 млрд. потребители и увеличи нейния инженерен екип до над 450 души, докато работеше там. Бившият лидер на сигурността в OpenAI Ян Лейке също се присъедини към Anthropic през май.