Microsoft планира голяма промяна в стратегията си за продажби на видео игри, като ще пусне следващата част от „Call of Duty” в своята абонаментна услуга, вместо да използва дългогодишния доходоносен подход да я продава само а ла карт, пише Wall Street Journal.
Планът, който бележи най-голямата промяна в подразделението за игри на Microsoft, откакто то приключи сделката за придобиването на Activision Blizzard за 75 млрд. долара, се очаква да бъде обявено на годишното събитие за Xbox следващия месец, твърдят източници, запознати с въпроса. Потребителите все пак ще имат опцията да купят играта директно, за да могат да я играят на конзоли или компютри.
„Call of Duty” е един от най-известните развлекателни активи. Играта е генерирала 30 млрд. долара приходи от пускането си на пазара. Activision, която стои зад заглавието, отдавна пуска нови издания всяка година, продавайки средно около 25 млн. копия за около 70 долара всяко през последните години.
Говорител на Microsoft е отказал да коментира въпроса.
Преди сделката с Microsoft миналата година Activision не беше склонна да се насочи към изцяло абонаментни модели на игра, които също се предлагат на премиум цени. Абонаментната услуга на Microsoft – Game Pass, струва между 9,99 и 16,99 долара на месец. Тя предлага достъп до игри от Microsoft и десетки други компании. Услугата е достъпна само на конзоли Xbox на Microsoft и на компютри.
Всичко това означава, че с новия план на Microsoft хората може да започнат да плащат по-малко на Microsoft за новите издания на „Call of Duty”, отколкото при традиционния подход. Надеждата на технологичната компания е, че по този начин ще привлече нови потребители в Game Pass, които в крайна сметка ще започнат да плащат повече в гългосрочен план.
Миналия септември научно-фантастичната игра на Microsoft „Starfield” беше пусната в Game Pass от самото начало и доведе до рекорден брой нови абонаменти за ден, обяви компанията.
„Call of Duty” беше в основата на опасенията на регулаторите относно придобиването на Activision от Microsoft – сделка, която беше финализирана 21 месеца по-късно, през октомври. Продължителният преглед от страна на регулаторите отчасти се дължеше на опасения, че франчайзът „Call of Duty” може да даде на Microsoft несправедливо предимство в облачните игри, но и по-добър начин за достъп до игри, ако реши в бъдеще да задържи поредицата далеч от конкуренти. Microsoft обеща да не го прави.
„Call of Duty” дебютира през 2003 г. и се нарежда на първо място по общи продажби на франчайз всяка година от 2009 г. до 2023 г. според компанията за пазарни проучвания Circana. Боби Котик, който ръководеше Activision повече от три десетилетия и напусна малко след приключването на сделката с Microsoft, смяташе абонаментния модел за игрите като едновременно лош за индустрията и за играчите.
„Изпитвам цялостно отвращение от идеята за абонаментни услуги на много игри“, коментира Котик по време на изслушване в съда миналата година по повод дело, което Федералната търговска комисия заведе срещу Microsoft с цел блокиране на сделката с Activision.